schuldeisers te laat gereageerd, toch gerechtsdeurwaarder!?

blitzer
Topic Starter
Berichten: 3

schuldeisers te laat gereageerd, toch gerechtsdeurwaarder!?

#1 , 14 jun 2012 01:05

Hopelijk weet hier iemand antwoord op in afwachting tot ik mijn moeilijk te bereikbare ex-schuldbemiddelaar kan bereiken...

Ik ben sinds vorig jaar uit schuldbemiddeling.
Ik heb alle schuldeisers betaald buiten één niet, dit was een geldboete die uitgesproken was bij een vonnis, die persoon had te laattijdig gereageerd op een paar aangetekende schrijvens van mijn schuldbemiddelaar.
Volgens de wet zou de betrokken schuldeiser dan geacht worden afstand te doen van zijn schuldvordering indien hij niet binnen de 15 dagen reageert.
Mijn schuldbemiddelaar laat hen weten dat de schuldbemiddeling stopgezet wordt -> zij stellen deurwaarder aan die hier een betekening is komen brengen -> binnen de maand voorstel doen voor afbetaling of hij komt terug om later inboedel aan te slaan...
Gerechtsdeurwaarder zegt dat schulden die met schadevergoeding te maken hebben niet in schuldbemiddeling kunnen komen...Ik vermoed dat hij hier zich probeert achter te verschuilen?

Maar als ik de bereidheid had om deze schulden er in te steken en mijn schuldbemiddelaar hier ook mee akkoord was (en op de hoogte van dit artikel omtrent de schadevergoeding), kan het dan toch nog zijn dat ik deze schuld moet aflossen???

alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eddy009
Berichten: 187

#2 , 14 jun 2012 03:30

Voor alle duidelijkheid : uw CSR is niet herroepen geweest of u bent niet 'vrijwillig' uit de CSR gestapt, m.a.w. u hebt het minnelijke aanzuiveringsplan (of de gerechtelijke aanzuiveringsregeling) volledig uitgevoerd ?

Bij herroeping/vrijwillige stopzetting -> alle schuldeisers hernemen hun uitvoeringsrechten, ook zij die te laat een aangifte hebben ingediend ;
Bij regeling (conform aanzuiveringsplan of Ger. aanz.) -> uw schuldeisers (uiteraard voor wat betreft de schulden voorafgaand aan de beschikking van toelaatbaarheid tot de CSR) kunnen niets doen.

blitzer
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 14 jun 2012 09:43

Beste Eddy,

alvast bedankt voor je antwoord.

De CSR was idd volledig wettelijk ten einde gelopen. Schuldbemiddelaar heeft ook in zijn verzoek tot sluiting (dat goegekeurd is door de rechtbank) duidelijk gemeld dat deze schuldeiser niet heeft gereageerd.

Ik begrijp alleen niet goed dat als schadevergoeding eigenljk niet kon worden opgenomen in CSR waarom de schuldbemiddelaar het dan toch wilde opnemen, dit moest dan toch mogelijk zijn?

Ik vraag me nu af of de schuldeiser al dan niet toch nog zijn schulden kan eisen...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 14 jun 2012 09:58

Geldboete ...een strafvonnis?
Eiser de staat?(strafvordering)

blitzer
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 14 jun 2012 10:18

De schuldeiser is iemand die van mij, zo beslist in een vonnis, een geldsom diende te krijgen als schadevergoeding.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”