Schuldenaar

siemlock
Topic Starter
Berichten: 1

Schuldenaar

#1 , 07 jun 2012 11:13

Beste,
Mijn man en ik hebben een huis aangekocht in Belgie maar heeft in het verleden zijn vriendin geholpen met het aankopen van een woning in Nederland en getekend alszijnde schuldenaar. Er is geprobeerd om van de akte af te komen maar dat ging niet. Nu heeft zijn ex de woning met verlies verkocht. De bank komt nu het volledigge bedrag of een regeling bij mijn man eisen. We hebben begrepen dat zijn ex inmiddels ook eindelijk aan het betalen is. In hoeverre kunnen ze aan ons huis en mogen ze hem eigelijk nog wel om geld vragen nu zijn ex al aan het betalen is? Het vervelende is mijn man heeft in deze woning nooit gewoond, en is alleen schuldenaar dus kon aan de te lage vraagprijs bij de verkoop ook niets ondernemen en wij hebben alleen maar toekijken hoe wij in de schulden terrecht kwamen.
Kan iemand ons helpen met deze vragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 08 jun 2012 12:04

Nee. De bank kan zelfs het volledige bedrag van uw man eisen: de schuldenaars zijn hoofdelijk en solidair aansprakelijk. Als zijn ex geheel of gedeeltelijk stopt met betalen (omdat ze in een schuldbemiddeling stapt bijvoorbeeld) is hij de klos voor het volledige bedrag. Kunnen ze aan het huis? Ja.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”