collectieve schuldbemiddeling

jokedewaard
Topic Starter
Berichten: 16

collectieve schuldbemiddeling

#1 , 04 jun 2012 17:06

Bij deze de volgende vraag: ik ga redelijk zwaar gebukt onder de last van diverse schulden. Heb regelingen getroffen en tot nu toe met de meeste nog bij. Eind deze maand verhuis ik binnen dezelfde gemeente en zou dan collectieve schuldbemiddeling willen aanvragen. Tot mijn verhuis wil ik dus geen betalingen meer doen. Voor twee schulden is er al een openbare verkoop geweest en die kon ik stoppen door een betaling te doen. Die twee schuldeisers zal ik zeker deze maand nog betalen, die andere schulden heb ik rechtstreeks met de schuldeisers getroffen, dus in het slechtste geval kan dat ook leiden tot een vonnis, maar dan ben ik hier al weg. Als ik mij nu niet direct inschrijf op het nieuwe adres, kan ik dan toch de collectieve aanvragen? Zodra dat dat toegekend is, wil ik mij wel weer laten inschrijven op het nieuwe adres, maar niet eerder, daar ik niet het risico wil lopen dat de deurwaarders daar alsnog aan de deur komen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 04 jun 2012 18:52

Voor twee schulden is er al een openbare verkoop geweest en die kon ik stoppen door een betaling te doen.
Joke ik heb je al eens gezegd dat dat een vermoeden is dat jij hebt. Het is niet omdat een DW dreigt met gele A4 van openbare verkoop, dat hij er 's anderendaags ook effectief staat en alles komt ophalen.
Die twee schuldeisers zal ik zeker deze maand nog betalen, die andere schulden heb ik rechtstreeks met de schuldeisers getroffen, dus in het slechtste geval kan dat ook leiden tot een vonnis, maar dan ben ik hier al weg. Als ik mij nu niet direct inschrijf op het nieuwe adres, kan ik dan toch de collectieve aanvragen? Zodra dat dat toegekend is, wil ik mij wel weer laten inschrijven op het nieuwe adres, maar niet eerder, daar ik niet het risico wil lopen dat de deurwaarders daar alsnog aan de deur komen.
Je moet de collectieve schuldbemiddeling op je huidige adres aanvragen. Ga je laten informeren bij het OCMW. Normaal is een collectieve schuldbemiddeling binnen de 14d. rond. Ik dacht dat je verplicht bent je adreswijziging binnen de 14d. te melden, doe dat dan ook.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

skabalie
Berichten: 178

#3 , 12 jul 2012 22:36

ik zou ook mijn adres veranderen,en dat duurt een tijdje voordat deze overal bekend is,eerst moet de wijkagent komen,die hier al 14 dagen heeft geduurd,en dan nog een week voordat de chip wordt aangepast,maar dit telt niet.ik heb ook collectieve gedaan,en ik heb het laten doen door een prodeo advocaat.
ik denk,als je nalaat je adres te wijzigen,en dit komt bij de beslagrechter,dat dit in jouw nadeel zal spelen.als je,je adres niet tijdig opgeeft,zal er misschien gedacht worden,dat je weigert te betalen o.d.,en daar zijn ze niet mals om.ik heb ook eerst de uitslag gehad dat ik bewust schulden maakte.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 12 jul 2012 22:52

Als uw adres niet gekend is ... dan zal de rechter u als 'Illegaal' beschouwen.
Iemand die geen adres heeft dus niet ingeschreven is zal daar ook de gevolgen van dragen. Uw post kan niet bereiken. U wordt correctioneel vervolgd, uw SIS-kaart vervalt en wordt ongeldig, u wordt indien door politie tegengehouden (verkeersovertreding) beschouwd als een 'buitenlander' dus zal men contante betaling eisen en u zal moeten voldoen anders wordt de procedure niet betalende buitenlander gebruikt met nog ergere gevolgen voor u.
Als u natuurlijk bedoeld ik geef de gemeente kennis van mijn verhuis ... maar de administratieve procedure duurt ... wel dan hebt u uw burgerplicht gedaan en zal uw nieuw adres ook geregistreerd staan... dat het enige tijd kan duren alvorens de gemeente de politie verwittigd en dat de politie nog enkele weken tijd heeft om controle te komen doen. Daar kan u niet aan doen. U bent in orde.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”