Schulden

Roelandt
Topic Starter

Schulden

#1 , 02 jun 2012 17:00

Beste ,

IK en men vriendin hebben net vernomen , dat haar vader mogelijk schulden heeft en ook boetes .
Nu beweerd hij dat als hij zijn schulden niet meer kan betalen en ook de boetes niet , dat wij er dan voor opdraaien , omdat wij een eigendom hebben en men vriendin zijn naam draagt ( geen bloedverwanten ) .

Ook staat hij hier niet op adres maar hij staat wel op adres bij zijn moeder .

Nu is de vraag is het werkelijk zo , Als hij zijn schulden en boetes niet meer kan betalen dat ze dan bij ons kunnen komen aankloppen ?

Ik hoop dat ik hier snel een antwoord op krijg want je zit toch maar met een schrik .

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 jun 2012 17:06

Dat is een fabeltje!!! U hoeft zich niet ongerust te maken!
Zijn moeder, bij wie hij is gedomicilieerd, daarentegen wel. Er kan beslag worden gelegd op haar inboedel (maar ook niet op meer dan dat).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Roelandt
Topic Starter

#3 , 02 jun 2012 17:12

want zijn vriendin waar hij nu bij is , heeft haar zogezegd ingelicht bij 1 of andere instantie , en dat hebben ze haar verteld . Het kan natuurlijk wel zijn dat ze ons gewoon probeert op stang te jagen .
dus wij moeten ons absoluut geen zorgen maken ?

Op voorhand bedankt

Reclame

Oude Belg

#4 , 02 jun 2012 17:40

dus wij moeten ons absoluut geen zorgen maken ?
Nee.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jun 2012 18:16

Haar vader ...zelfde naam ... maar geen bloedverwanten???

Want zijn vriendin waar hij nu bij is .... dus hij woont niet bij zijn moeder maar bij zijn vriendin.
U komt nog bij zijn moeder wel dat de moeder haar kwartieragent verwittigt dat de zoon niet meer bij haar woont maar bij mevrouw Iks in de ystraat te Zet.
Kwartieragent laat ambtelijk uitschrijven en ambtelijk inschrijven is mogelijk ( na vaststelling van de kwartieragent) op dat adres.
Dan kan er ook nooit enig beslag op haar goederen worden gelegd.

Indien bloedverwant (uw vriendin) en vader dan bestaat er wel de mogelijkheid tot onderhoudsverplichting bij onvoldoende vermogen indien vader hulpbehoevend is.
Is een wettelijke mogelijkheid van het Ocmw om te vorderen.

Maar dus helemaal niet voor de zaken die werden aangehaald.

Spreek met/via kwartierinspecteur af dat de woning van grootmoeder en van jullie wordt gemarkeerd bij gemeente als 'geen inschrijving zonder politieonderzoek'

Roelandt
Topic Starter

#6 , 02 jun 2012 18:52

Mijn vriendin heeft zijn achternaam , hij heeft haar erkent maar ze is niet zijn dochter .
Zijn moeder heeft hem in huis gehaald voor zijn financiën te regelen en hij staat daar ook nog eens op adres .
Hij zit meer bij zijn vriendin dan bij zijn moeder .

Kunnen wij het onderhoudsgeld op 1 of andere manier omzeilen moest het zo ver uitdraaien .

Mvg

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 jun 2012 18:55

Dus het is haar wettelijke vader.
Heeft uw vriendin bij hem gewoond zo ja tot welke leeftijd?

Roelandt
Topic Starter

#8 , 02 jun 2012 19:01

Hij en de moeder zijn al een lange tijd gescheiden en men vriendin heeft altijd bij haar moeder gewoont , hij is op haar 17 de verjaardag het huis verlaten dus ...

Roelandt
Topic Starter

#9 , 02 jun 2012 19:10

Men vriendin is er nu 22 jaar .

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”