Incassoburo

michel1974
Topic Starter
Berichten: 2

Incassoburo

#1 , 28 mei 2012 21:25

Ik zou jullie dankbaar zijn mochten jullie mij tips kunnen geven
2 jaar geleden sloot mijn broer een internetabo bij Telenet
Na een paar maanden ben ik bij hem gaan wonen en deelden we de kosten.
aangezien ik van mijn ex werkgever internet kon doorrekenen,veranderde ik via de aansluitingsformulier het abo naar mijn naam.
in November zijn we echter verhuisd naar een grotere appartement in dezelfde gemeente.
Mijn broer gaf door dat dit om een verhuis ging en dat we ook digitale tv konden bijnemen
toen ik een paar weken later de factuur moest betalen merkte ik dat zijn naam erop stond
ik belde hen op en nam er die voetbalabo bij van 10 euro en vertelde de dame dat het contract op mijn naam stond en dat het andere appartement leeg stond.
Bij de volgende factuur was dit echter nog niet opgelost, deze keer beloofde een jongeman dat dit in orde ging komen als ik een aansluitingsformulier invulde om het op mijn naam te zetten (zo gezegd zo gedaan,helaas niet via aangetekend schrijven)
Nu ben ik al 2 maanden met het incassobureau bezig om dit op te lossen.
Telenet beweert na onderzoek (ze hebben me nooit zelf gebeld en hadden blijkbaar aanmaningsbrieven naar mijn oud adres gestuurd,waar ik niet meer woonde)
Nu moet ik 269 euro betalen,terwijl ik ze alle bewijzen heb gestuurd dat ik al jaren de facturen betaal en niet mijn broer (bankrekeningnr,...etc)
Ik ben ten einde raad en weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken
de mensen van het incassobureau hebben hen alle bewijzen doorgestuurd maar toch houdt telenet voet bij stuk.
Het andere appartement was onbewoond dus ze kunnen perfect zien dat ik niets verbruikt heb (ze hebben het laten doorlopen tot februari,toen de nieuwe inwoners introkken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 29 mei 2012 11:00

incassobureau heeft in belgie geen enkele bevoegdheid.

een klacht indienen bij de ombudsman voor telecommunicatie lijkt mij dan ook aangewezen.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 29 mei 2012 11:40

http://www.tik.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Een internet forum waarop de grote providers officiële ombudslui hebben ronddwalen die op een efficiënte wijze individuele problematische dossiers aanpakken en oplossen.

Reclame

artemis
Berichten: 3294

#4 , 29 mei 2012 12:06

Rechtstreeks naar een Telenet winkel gaan kan ook helpen.
Wij hebben net een hele omschakeling achter de rug met foute facturen (uiteraard veel te hoog) tot gevolg wat we onmogelijk telefonisch hadden kunnen oplossen. Gelukkig hadden we net een nieuwe kleine Telenet winkel in de buurt met 2 vaste en steeds dezelfde medewerkers en die hebben alles voor ons opgelost.

Ik weet niet waar je woont maar een kennis had een gelijkaardig probleem als jij en de helpdesk was vruchteloos waarop die naar het hoofdkantoor in Mechelen is gegaan. Alles werd daar bij 1 bezoek geregeld.

michel1974
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 29 mei 2012 16:33

woon in blaasveld, Mechelen is dichtbij.
Jullie zijn allemaal bedankt.

Franciscus
Berichten: 38603

#6 , 29 mei 2012 18:02

Nog wat bijkomende info:
http://economie.fgov.be/nl/consument/Sc ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.centrumschuldbemiddeling.be/ ... cde0c4.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”