Inboedel

Logis
Topic Starter
Berichten: 74

Inboedel

#1 , 26 apr 2012 15:27

Door het overlijden van de langstlevende ouder ben ik volle eigenaar geworden van de gezinswoning.
De inboedel daarbij hoort dus nog toe aan de erfgenamen.
De inboedel is mogelijks niks meer waard ( langstlevende ouder was 90 plusser ).
Nu is mijn vraag : hoe het best organiseren om van de inboedel vanaf te geraken zonder problemen met de andere erfgenaam. De relatie tussen de erfgenamen is namelijk erg verstoord en ik wens geen bijkomende problemen. Ik heb de woning nog niet willen betreden om geen olie op het vuur te gieten.
Anderzijds zal ik het toch zo snel mogelijk moeten doen, onder andere om de meterstanden op te nemen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vaoke
Berichten: 400

#2 , 28 apr 2012 20:12

Haafkoopdag organiseren onder leiding en toezicht van één of méér notarissen!

Logis
Topic Starter
Berichten: 74

#3 , 21 mei 2012 21:56

Niet dat ik hier een heel groot probleem zou van maken. Maar ik wil toch wel eens weten wie de opruimingskosten voor die inboedel moet dragen : de nalatenschap of ik.

Reclame

Creatief
Berichten: 2513

#4 , 21 mei 2012 22:06

Normaal gezien zijn dit kosten, die ten laste van de nalatenschap vallen. Jammer genoeg kan je deze niet verkopen als je daar geen volle eigenaar van bent.
Jij wordt eigenaar van de gezinswoning en de andere reservataire erfgenamen krijgen enkel wat rommerl? Wat zit hier achter of wat komt hier achter? Inkorting door de andere erfgenamen?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”