deurwaarder

JohnD
Berichten: 3580

Re: deurwaarder

#16 , 13 mei 2012 10:44

@fransiscus wat kom je ineens in dit topic doen?
je antwoord staat me niet aan!!!
Nou ja, F wil ook maar helpen .. Nog iets: DW's zijn wettelijk verplicht en gebonden om de kosten die zij mogen maken ook moeten maken. Dat wil zeggen dat een DW niet mag zeggen ik reken dit of dat niet aan omdat ik die persoon al op genoeg kosten gejaagd heb. Hij mag niet iets niet aanrekenen. Als schuldenaar of schuldeiser zou je hem (maar toegegeven dat dat vergezocht is) dan kunnen beschuldigen. Hij zou dan m.a.w. een strafbaar feit plegen.

Het is de wetgever zelf die zich in feite teveel met alles en nog wat bemoeit.

Bvb. apothekers mogen sedert een aantal jaren een korting verlenen op producten. Dat maximum is wettelijk bepaald. De apotheker mag dus geen hogere korting verlenen dan de wettelijk toegestane.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
navarro
Topic Starter
Berichten: 11

#17 , 13 mei 2012 11:25

wat je natuurlijk niet kan bewijzen is de kosten van de slotenmaker !heb altijd binnen de 10seconden deur open gedaan!!maar toch staan de kosten erbij!
weet dat vroeger vroeger dit niet zo was!DW belde aan je deed open en niks slotenmaker
een DW heeft bekend tegen mij persoonlijk dit is niet correct!!

JohnD
Berichten: 3580

#18 , 13 mei 2012 11:34

wat je natuurlijk niet kan bewijzen is de kosten van de slotenmaker !heb altijd binnen de 10seconden deur open gedaan!!maar toch staan de kosten erbij!
weet dat vroeger vroeger dit niet zo was!DW belde aan je deed open en niks slotenmaker
een DW heeft bekend tegen mij persoonlijk dit is niet correct!!
Dat is inderdaad niet correct. Hij mag geen kosten van een slotenmaker aanrekenen als die niet nodig is geweest. Maar zoals je zegt hoe ga je dat bewijzen. Bovendien zijn die DW's tot overmaat van ramp nog beedigd. Dat wil zeggen dat aangenomen word dat zij niet (nooit ! Afbeelding ) liegen ! Ik zou dan nadat hij alles opgeschreven heeft en in aanwezigheid van de getuige, de politieagent en de slotenmaker - voorzover die laatste al niet met de noorderzon vertrokken is wegens overbodig - duidellijk stellen dat u niet wenst dat hij kosten voor slotenmaker aanrekent.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

navarro
Topic Starter
Berichten: 11

#19 , 13 mei 2012 11:52

maar je zie die kosten als hij weg is natuurlijk!want de deze staat hier altijd rond 8uur in de morgen en hij belt je wakker schrijft op en zegt neem contact op met ons en hij is weg he!als het nog eens gebeurd doe ik niet meer open dan heb ik nieuw slot voor mijn geld teminste!
natuurlijk is de slotenmaker direct weg heb nog nooit eene gezien

polarskin
Berichten: 7
Locatie: Antwerpen

#20 , 23 jun 2012 01:03

Wat de kosten van een slotenmaker betreft bij een inbeslagname van roerende goederen, en hij zich toegang moet verschaffen met een slotenmaker is het normaal dat die kosten moeten betaald worden.

In het andere geval als je thuis bent of de deur was niet op slot, was ook de slotenmaker niet nodig, of hij er nu bij is of niet dat is zijn eigen vrije wil.

Als dan toch de kosten ervoor worden aangerekend kan je dat door middel van een verzet laten weten aan de deurwaarder.
Het bewijs is eenvoudig, vraag hem naar het PV van het neerleggen van de sleutel van het nieuwe slot bij het politie kantoor.

Wanneer er een slotenmaker aan te pas komt is er automatisch een nieuw slot en dus ook een nieuwe sleutel, de DW is verplicht die ter beschikking te stellen door afhaling bij de politie, waar je ook moet tekenen voor ontvangst.

Nog maar eens een voorbeeld van machtsmisbruik en de monopolie positie van de DW en waarop geen enkele controle is.

En ja, het is spijtig genoeg dat DW nog altijd veel geld willen verdienen op de rug van mensen die het al moeilijk hebben.
Ongeacht wat andere zeggen dat DW menselijker zijn geworden, het enige dat je kan doen is je tanden laten zien, je laten informeren en van die informatie ook gebruik maken. De DW laten zien dat hij een correcte rekening moet afleveren.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”