dubbel beslag roerende goederen

hulpje
Topic Starter
Berichten: 3

dubbel beslag roerende goederen

#1 , 17 apr 2012 08:59

Ik heb even een vraagje..

Een vriendin is na haar relatie met een pak schulden blijven zitten.
Ze heeft overal betalingsregelingen kunnen treffen, behalve bij een gerechtsdeurwaarder die niet mee wil werken.
Nu is het zover gekomen dat er uitvoerend beslag is gelegd en een datum voor verkoop is gepland, echter loopt er al een uitvoerend beslag op haar roerende goederen.
Dit heeft ze ook aangegeven, maar hier is niets mee gedaan, ze was overigens niet thuis tijdens het beslag anders had ze de papieren kunnen laten zien.
Kopieen zijn ondertussen wel onderweg, maar wat ik mij nu afvraag, een dubbel beslag kan toch helemaal niet?
Een gerechtsdeurwaarder dient toch na te kijken lijkt mij, of ben ik nu abuis?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv
Berichten: 1911

#2 , 17 apr 2012 09:27

Beslag wordt geregistreerd in een register waar deurwaarders/advocaten, enz. toegang toe hebben. Foutje van een van de deurwaarders?

hulpje
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 17 apr 2012 09:37

ik denk het? maar het zou dus niet moeten kunnen en de verkoop is dan niet toegestaan?
Dit vraag ik omdat de verkoop eerdaags is en ik haar wil helpen, maar zelf verlof moet pakken om bij de bank te geraken.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 17 apr 2012 09:59

Persoonlijk zou ik de deurwaarder die het eerste uitvoerend beslag uitgevoerd heeft contacteren en hém proberen zijn collega op z'n fout laten wijzen. Zal meer indruk maken, denk ik.

hulpje
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 17 apr 2012 10:47

Dat zou een optie zijn, maar dan is het afwachten of dit op tijd gebeurd..
Best misschien dat ze er nogmaals op wijst dat dit niet kan en desnoods foto's trekt en mailt van de documenten of zou de datum va het beslag voldoende moeten zijn om na te zoeken?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”