Collectieve schuldbemiddeling

Tweetyke0801
Topic Starter
Berichten: 4

Collectieve schuldbemiddeling

#1 , 16 apr 2012 19:44

Hallo,

Mijn man en ik zitten 2 jaar in collectieve (minnelijke regeling, aangesteld via AR).
Nu is het al de 2 de keer op rij dat wij geen leefloon ontvangen!! Kan dit zomaar?? Wij hebben 2 kleine kinderen, we moeten gaan werken.... mijn man heeft een inkomen van ongeveer 2000€ en ik 1300€, huishuur is 600€... we krijgen 2 keer /maand 450€ leefgeld, ale als ze het stort tenminste.... het is niet de eerste keer dat we geen leefloon krijgen, maar inmiddels moet je wel OVERLEVEN ipv te leven!! Kunnen wij daar niks aan doen? Stappen ondernemen? Als ik haar bel zegt ze: als er geen geld is, kan ik niks storten.... HALLO???? Ik heb al meermaals om een overzicht gevraagd, helaas... heb de schuldeisers zelf ook gecontacteerd, blijkt dat er nog NIKS is betaald!!!!

De moed zakt me echt wel in de schoenen momenteel...
Graag jullie reactie...

THX!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 16 apr 2012 19:49

Probeer via het OCMW contact te krijgen met uw bemiddelaar. Eventueel doet OCMW navraag bij AR.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Tweetyke0801
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 16 apr 2012 20:08

Contact heb ik met mijn bemiddelaar, maar ze behandelt ons als een nummer he, zoals iedereen zeker....
Hebben zelfs geen geld gekregen voor mazout, hebben hier echt koude geleden!! Mensontwaardig is dit!!
Ik vroeg ze daarstraks of ik mijn kids bij haar mocht afzetten, of zij ze een warme maaltijd zou geven....

Reclame

Tweetyke0801
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 16 apr 2012 20:11

Vorig jaar in juli stond er ongeveer 10000€ op de rekening, toen hebben we eens een uitreksel gekregen, en nu.... niks meer.... dan vraag ik me toch af waar dat geld naartoe is zenne...

Eddy009
Berichten: 187

#5 , 16 apr 2012 20:38

Als u geen reactie krijgt op een mondeling verzoek, bent u beter af om een mail te versturen naar uw schuldbemiddelaar.

Indien u geen reactie bekomt op uw mail, stuurt u een navolgende mail en deelt u mede dat u, bij gebreke aan ontvangst van een concreet antwoord u zich helaas genoodzaakt zie de Arbeidsrechtbank aan te schrijven.

Indien ze alsdan nog niet zou reageren, schrijft u een brief aan de griffie (maak melding van het rolnummer) en stuur tegelijkertijd een kopie naar uw schuldbemiddelaar. De rechtbank zal aan de schuldbemiddelaar verzoeken om asap standpunt in te nemen.

Het feit dat er nog geen schuldeisers zijn uitbetaald, is niet zo uitzonderlijk. Pas als uw schuldbemiddelaar een voorstel (in juridische taal : een ontwerp van Minnelijke aanzuiveringsRegeling) uitwerkt, dit voorstel door alle partijen (u en uw schuldeisers) en de rechtbank dit voorstel ten slotte homologeert, zal er worden uitbetaald door uw schuldbemiddelaar en dit volgens de modaliteiten voorzien in het plan.

Tweetyke0801
Topic Starter
Berichten: 4

#6 , 16 apr 2012 20:49

hey, bedankt voor uw reactie!! En wnr wordt zo een minnelijke aanzuiveringsregeling uitgewerkt? staat er geen termijn op?
We hebben nu wel een advocaat pro-deo, die ging haar vanavond nog contacteren en woensdag gaat hij ons dossier inkijken....

Is dat wettelijk om leefloon achter te houden?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”