betaling leefgeld collectieve schuldbemiddeling

sabine_nina
Topic Starter
Berichten: 2

betaling leefgeld collectieve schuldbemiddeling

#1 , 09 apr 2012 05:47

Ik ben sinds enkele maanden in csr en heb dezelfde schuldbemiddelaar als mijn beste vriendin. Wij hebben elke maand problemen met de storting van ons leefgeld. Volgens de schuldbemiddelaar betaalt hij de 5 de van de maand. Vorige maand heeft hij men leefgeld pas overgemaakt op de 8 ste en stond het op men rekening de 9 de. Deze maand ben ik nog steeds wachtende... hij heeft het overgemaakt de 5 de (donderdag). de volgende dag nog steeds niets op men rekening. Ik heb contact opgenomen met men bank en tijdens het weekend zijn er geen verrichtingen doordat het van het van een andere bank wordt overgeschreven. Doordat het paasweekend is zal het pas dinsdag of woensdag op men rekening staan, ondertussen zijn we al 11 april. Ik moet zelf huishuur en vaste maandelijkse kosten betalen maar op deze manier ben ik altijd te laat met het betalen van de huishuur en men rekening van internet,tel en tv. Is er geen wettelijke datum voor het betalen van het leefgeld? Men vriendin is van plan om van schuldbemiddelaar te veranderen. Is dit mogelijk om deze reden en hoe moet ze dat aanpakken want als dat echt mogelijk is wil ik ook veranderen. De verstandhouding tussen mij en men schuldbemiddelaar is niet echt positief te noemen. Ik heb een dochtertje van 8 jaar en de laatste week van de maand zien we echt zwarte sneeuw. Kan er iemand mij degelijke info geven en een eventuele link naar een site met wettelijke info zodat ik deze link in men mail naar hem kan vermelden? Ik hoop echt dat er iemand mij kan helpen. Bedankt...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 apr 2012 09:16

van waar komt jullie inkomen dat hij kan storten? Wanneer staat dit op de rekening van de schuldbemiddelaar? De schuldbemiddelaar kan geen geld overschrijven als er geen geld op zijn rekening komt voor jullie.

Het is effectief zo dat deze maand overschrijvingen die de donderdagnamiddag gebeuren, pas na dit weekend op de rekening zullen staan. Daar kan hij niks aan doen, heeft te maken met vakantie van banken.

Het probleem van de laatste week van de maand heeft op zich niks te maken met zijn gedrag.

sabine_nina
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 09 apr 2012 12:00

Ik leef van een invaliditeitsuitkering die op 26 of 27de van de maand op zijn rekening staat. Mijn vriendin heeft geinformeerd bij de schuldbemiddelaar van haar broer en die zei dat het wettelijk bepaald is dat de eerste van de maand het leefgeld moet worden overgemaakt. Mijn inkomen wordt gewoon op een andere bankrekening gestort die ten laatste op de 27st van de maand op zijn rekening staat. Is dit allemaal wel wettig dat het bijna de helft van de maand duurt voor ik mijn geld heb? En dit is al de 2de keer achtereenvolgend dat ik zo lang moet wachten...
Bedankt

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”