Factuur niet gekregen, dagvaarding

unkrautex
Topic Starter
Berichten: 4

Factuur niet gekregen, dagvaarding

#1 , 06 apr 2012 17:40

Beste,

2 jaar geleden heb ik een auto gekocht, in het contract staat dat dit in afbetaling was via Volkswagen bank.
Deze papieren heb ik echter niet gekregen en ook geen factuur.

Tot voor 2 maanden geleden hoorde ik niets meer van de garage en plotseling kreeg ik de aanmaning in de brievenbus.

Ik heb dan telefonisch contact opgenomen en gezegd dat ik deze contant zou betalen en ze gingen akkoord een factuur op te sturen.
Ik kreegn niets en vandaag zat er een brief in de bus met de aanmaning de factuur te betalen +3000€ kosten.

Gaat dit zomaar? Wat kan ik hiertegen inbrengen?

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 06 apr 2012 20:03

Zou jij het normaal vinden als uw werkgever uw 2 jaar lang geen loon uitbetaalde?
Je kocht een auto, en laat 2 jaar lang niets van u horen bij de garage. Nooit aan gedacht eens te bellen, voor je de aanmaning met bijkomende kosten in de bus kreeg?
Vreemde houding.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 06 apr 2012 23:39

Volkswagen bank???

Reclame

Eddy009
Berichten: 187

#4 , 07 apr 2012 08:06

De auto zal vermoedelijk een VW zijn ...

Het is inderdaad wel een uiterst bizar verhaal. Soit, alle vragen hebben recht op een antwoord.

Nu ja, sowieso zal je de aankoopprijs van de auto moeten betalen. Omtrent de extra kosten : zoals in quasi alle 'consumentencontracten' zal er m.b.t. de gevraagde intresten en schadevergoeding meer dan waarschijnlijk geen gelijkwaardig beding zijn in het voordeel van de koper. Het beding m.b.t. de schadevergoeding en intresten is dan ook volstrekt nietig. Bijgevolg kan de verkoper enkel aanspraak maken op de prijs van het voertuig, meer de intresten aan de wettelijke intrestvoet vanaf de eerste (bewezen = meestal aangetekende) aanmaning.

Schrijf de verkoper aan met de melding dat u voorafgaandelijk aan de ontvangst van de betreffende aanmaning geen enkele uitnodiging tot betaling van het voertuig mocht ontvangen, doch dat u om redenen van kort proces binnen de 15 dagen overgaat tot betaling van het voertuig, meer de intresten aan de wettelijke intrestvoet (thans 4.25 %) vanaf de betreffende aanmaning. Haal verder aan dat u niet overgaat tot betaling van de schadevergoeding en de 'overige' intresten bij gebreke aan wederkerigheid van deze bedingen in uw voordeel.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”