Collectieve Schuldbemiddeling verlaten

Thoya86
Topic Starter
Berichten: 1

Collectieve Schuldbemiddeling verlaten

#1 , 03 apr 2012 23:30

Beste,

Ik zit in een collectieve schuldenregeling en wens daar dolgraag uit te stappen ,
Ik heb sinds kort werk en zou mijn schulden wel degelijk zelf kunnen betalen.
daar dit rapper zal gaan dan in een collectieve schuldenregeling is dit mijn eerste keuze maar zou graag de nadelen daarvan willen weten en hoe dit in zen werk gaat .
Hoe stap ik vlot uit collectieve en als ik degelijke overeenkomsten maak met mijn schuldeisers i.v.m afbetalingen wat staat er mij nog te wachten qua betalingen aan mijn collectief schuldbemiddelaar en hoe lang duurt deze ongeveer voor alleer men daar effectief uit is .
Het gaat hier om een minnelijke schikking geen gerechtelijke.

Hoop op een spoedig seintje terug.

M.v.g

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 05 apr 2012 09:38

“Art.1675-14...§2...Bij moeilijkheden die de uitwerking of de uitvoering van de regeling belemmeren of wanneer nieuwe feiten zich voordoen terwijl de regeling opgesteld wordt of die feiten de aanpassing of de herziening van de regeling rechtvaardigen, laat de schuldbemiddelaar, de arbeidsauditeur, de schuldenaar of elke belanghebbende schuldeiser, door een eenvoudige schriftelijke verklaring, die ter griffie neergelegd wordt of aan de griffie verzonden wordt, de zaak opnieuw voor de rechter brengen.”(Gerechtelijk Wetboek).

U kan de wil om de regeling te beëindigen als een nieuw feit beschouwen.

“Art.1675/7.§ 1. Onverminderd de toepassing van § 3, doet de beschikking van toelaatbaarheid een toestand van samenloop ontstaan tussen de schuldeisers en heeft de opschorting van de loop van de interesten en de onbeschikbaarheid van het vermogen van de verzoeker tot gevolg...§ 2. Alle middelen van tenuitvoerlegging die strekken tot betaling van een geldsom worden geschorst...”(Gerechtelijk Wetboek).

De stopzetting heeft als gevolg dat de loop van de interesten niet meer opgeschort is en de middelen van tenuitvoerlegging die strekken tot betaling van een geldsom niet meer geschorst zijn. Eventuele kwijtschelding van schulden vervalt dan. Indien de schuldbemiddelaar meer ontvangt dan zal hij ook meer betalen aan de schuldeisers.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”