Collectieve schuldbemiddeling

Sponsie
Topic Starter
Berichten: 2

Collectieve schuldbemiddeling

#1 , 03 apr 2012 23:22

Ik en mijn vriend zitten beiden in Collectieve Schuldbemiddeling en ik zou er eventueel uitstappen omdat dit voor ons onleefbaar is! Indien ik er dan effectief uit ben, mogen de schuldeisers dan nog steeds beslag leggen op de goederen? Of mag dit niet omdat mijn vriend nog in collectieve zit??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 04 apr 2012 00:53

CSB is het enige middel om DW's weg te houden. Bij het uit de CSB stappen bent u terug een vogel voor de kat. Indien u zo goed als geen bezittingen hebt kan u overwegen om eruit te stappen onder het motto "een kale kei kan men niet stropen". Er zijn spijtig genoeg de laatste tijd al een aantal onderwerpen gestart met betrekking tot CSB. Mag ik u daarom vragen eerst eens even de zoekfunctie te gebruiken. De kans is groot dat u daar een vollediger antwoord op uw vraag zal vinden.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Sponsie
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 06 apr 2012 00:32

Ik heb goed gezocht naar andere onderwerpen over CSB en heb geen antwoord op mijn vraag terug gevonden! Ik weet dat ze dit opnieuw kunnen doen als ik eruit ben maar mag dit nog steeds als mijn vriend wel nog in CSB zit? Wij zijn namelijk samenwonend! Ik zou misschien wel kunnen overwegen om er wel in te blijven als ze dan wel mijn inboedel kunnen aanslaan ook al zit mijn vriend er nog in! Het zou anders ook niet veel zin hebben dat hij erin zit en toch de inboedel verliest!

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#4 , 06 apr 2012 01:12

Woont u samen ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

wonderingwhy
Berichten: 118

#5 , 06 apr 2012 12:46

Ik heb toevallig over dit onderwerp een gesprek gehad met mijn advocaat, ik ben nl. getrouwd (met scheiding van goederen welliswaar) en wou vermijden mijn echtgenote ook mee te sleuren. In mijn geval is het in principe mogelijk om mijn vrouw uit de collectieve te houden, op voorwaarde dat onze vermogens ook gescheiden zijn. Blijkbaar is dat verre van vanzelfsprekend.

Er voor heb ik een relatie gehad, en samengewoond met iemand die reeds in collectieve zat toen ik ze leerde kennen. Ikzelf heb daar nooit iets van gemerkt. In principe zou het dus geen probleem mogen zijn voor u om uit de collectieve te stappen, tenzij u getrouwd bent, zoals ik hierboven al vertelde.

Wat betreft het 2de luik van uw vraag: gezien u samenwonend bent riskeert hij ook alles te verliezen als er deurwaarders afkomen om voor uw schulden zaken op te schrijven. Zoals u al in talloze topics kunt nalezen gaat een deurwaarder altijd uit dat ALLES wat er op uw domicilie staat ook uw eigendom is.

Anders gezegd, laat ons stellen dat u uit de collectieve stapt, terwijl uw vriend er in blijft.:

- Uw vriend blijft beschermd en krijgt dus geen deurwaarders over de vloer
- U bent niet meer beschermd en kan dus wel weer deurwaarders op bezoek krijgen.
- Als een dergerlijke deurwaarder dan zaken opschrijft mag hij alles aanslagen wat zich in jullie appartement bevindt...

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 07 apr 2012 01:00

En de gerechtskosten.....

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”