stond niet op de rol

jozef1
Topic Starter
Berichten: 44

stond niet op de rol

#1 , 03 apr 2012 19:19

Ik had een dagvaarding via de deurwaarder ontvangen van de rechtbank, en dit om te verschijnen. Op die bepaalde dag heb ik me naar de rechtbank begeven, daar bleek dat ik niet op rol stond. Ik ben dan naar de balie (niet de griffie) gestapt, deze persoon bevestigde dat het niet op de rol stond. Mijn adviseur, de persoon aan de balie en nog een rechter aanwezig in de gangen raadden me aan om gewoon terug naar huis te rijden.
Ik ben dan naar huis gereden.
Ondertussen hadden ze het wel op de rol gezet. En ben ik bij verstek veroordeeld.
Kan dit zomaar en kan ik hiertegen nog iets doen.
Kan er mij iemand dringend raad geven.
Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eddy009
Berichten: 187

#2 , 03 apr 2012 19:41

De zaken worden op de algemene rol ingeschreven uiterlijk de dag vóór de zitting waarvoor de dagvaarding is gedaan (art. 716, 1e lid, Ger.W). Deze bepaling is op straffe van nietigheid voorgeschreven.

U kan ter griffie vragen om het dossier in te zien, maar in de praktijk zal dit weinig veranderen aan de situatie.

Die situatie is dat U (normaliter) bij verstek zal worden c.q. zijn veroordeeld, en dat u dus verzet zal moeten aantekenen tegen het vonnis.

jozef1
Topic Starter
Berichten: 44

#3 , 04 apr 2012 08:48

Dank U alvast voor uw antwoord.
Het is zo dat ik op maandag half tien diende aanwezig te zijn. De dagvaarding had ik ontvangen op de vrijdag ervoor.
Ik heb begrepen om dus verzet aan te teken, mijn probleem hierbij is dat ik wederom een som geld zal moeten betalen aan mijn advocaat, en dat is toch wel een beetje een groot probleem.
Indien ik niet aan het geld geraak, is er dan een andere manier om dit anders op te lossen.
Dank U bij voorbaat.

Reclame

Eddy009
Berichten: 187

#4 , 04 apr 2012 18:14

Komt u in aanmerking voor een kosteloze rechtsbijstand ?

zie : http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=75" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”