Vermist huis in beslag genomen

svandamme
Topic Starter
Berichten: 113

Vermist huis in beslag genomen

#1 , 27 mar 2012 09:23

Mijn vader is vermist, sinds meer dan een jaar, er is een procedure BW 112 lopende (vaststellen vermoeden van afwezigheid)
om via 113 een bewindvoerder aan te stellen. daarvoor is de uitspraak voor 18 April.

Op 24 April wordt het huis openbaar verkocht..

Das allemaal heel kort op de bal, de bewindvoerder zal nog niet actief zijn. Meer nog, hij zal nog niet aangesteld zijn
Ik heb het vermoeden dat dit allemaal gebeurd op een manier dat ze enkel de schuldeisers mee helpen, rap rap, geen 2 dagen zitting, geen minimum prijs op de verkoop van dat huis.
Het gaat om een toch redelijk apart stuk onroerend goed, 2 hectare, paarden stallen, geen buren, extreem rustige ligging, slechts 3 minuten van de snelweg.

Mijn belang is als mijn pa zou terug bovenwaterkomen is zijn huis en alles weg.. en krijgt hij een peulschil terug.
En als hij niet meer terugkeert, dan gaat het over mijn toekomstige erfenis en die van mijn 2 zussen



Nu mijn vraag is, heeft het vaststellen van "vermoeden van Afwezigheid" een impact op die openbare verkoop?

Kan die verkoop nog tegengehouden of vertraagd worden.. En zou dat wel in ons belang zijn?

Kan die bewindvoerder dan nog iets doen om al die belangen te beschermen tov van de schuldeisers die nu ongehinderd aan de slag zijn gegaan?

Zijn er andere dingen die interessant zijn in dergelijke situatie??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 27 mar 2012 12:47

wie is belast met de openbare verkoop en waarom?

over welke schuldeisers gaat het? Privé/professioneel?

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 28 mar 2012 11:33

Ik ga ervan uit dat uw vader ENIG eigenaar is van de te verkopen onroerende goederen en dat het gaat om uitvoerend beslag erop.

De procedure uit art.1560-1626 Gerechtelijk Wetboek inzake uitvoerend beslag op onroerend goed vereist het optreden van de beslagen eigenaar.

“Art.115...§ 3. Bij gebreke van aanwijzingen in de in artikel 113 bedoelde beschikking, vertegenwoordigt de gerechtelijk bewindvoerder de vermoedelijk afwezige in alle rechtshandelingen en procedures als eiser of als verweerder...”(Burgerlijk Wetboek).
Desnoods zal voornoemde procedure uit art.1560-1626 Gerechtelijk Wetboek daartoe moeten uitgesteld worden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”