schuldsaldoverzekering heropstarten

Fenrir
Topic Starter
Berichten: 3

schuldsaldoverzekering heropstarten

#1 , 27 mar 2012 02:14

Nadat we 3 jaar geleden ons huis gekocht hebben, besloten mijn vrouw en ik uit elkaar te gaan. huis ging verkocht worden en omwille van de zware financiële kosten besloten we om onze schuldsaldo verzekering die we jaarlijks betaalden stop te zetten.

Nu drie maand later (en we hadden helemaal niet verwacht dat dit ging gebeuren) zijn mijn vrouw en ik terug bij mekaar. echtscheidingsprocedure is gecanceld en u raad het al vragen we ons af of we terug een schuldsaldoverzekering kunnen opstarten. Is dit dan terug opnieuw 13 jaar aan een stuk betalen of valt de 3 jaar die we betaald hebben er dan af? (heb wel klein deeltje terug gekregen van schuldsaldoverzekering van derde jaar). Is dit bedrag dan hetzelfde of wordt dit weer berekend op leeftijd?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2012 13:35

U kan uiteraard opnieuw een schuldsaldoverzekering opstarten. Ik zou niet inzien waarom dit niet zou gaan. Er zijn ondertussen waarschijnlijk een aantal dingen veranderd:
1. Jullie zijn ouder (da's niet waarschijnlijk, da's vrij zeker ;-): negatieve invloed op de premie
2. Het afgeloste kapitaal is inmiddels een stuk hoger, vermoed ik (hangt ervan af hoe jullie lening in elkaar zit): positieve invloed op de schuldsaldoverzekering (aangezien er minder kapitaal moet verzekerd worden).

Hoeveel jaar jullie een premie moeten betalen hangt ook van de verzekering af. Als jullie willen kunnen jullie zelfs maar één keer een betaling doen en die schuldsaldoverzekering in één keer betalen.

Ik ben zelf aan het uitkijken naar een lening, en ik heb al de meest diverse formules voor een schuldsaldoverzekering zien passeren: éénmalig betalen, trimestrieel betalen gedurende de looptijd van de lening. Maandelijks gedurende 16 jaar, maar wel voor de looptijd van de lening verzekerd, enz, enz... Ga eens praten met jullie bank, zou ik zo zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”