kredietaflossing

carobam
Topic Starter
Berichten: 1

kredietaflossing

#1 , 26 mar 2012 14:54

Beste,

Anderhalf jaar geleden ging ik een lening aan om mijn ouders uit de nood te helpen. De afspraak was dat zij deze lening zouden aflossen, maar deze week vond ik een aangetekend schrijven van de kredietverlener dat ik achterstallige betalingen diende uit te voeren. Uiteindelijk ben ik de lening aangegaan en was de afspraak tussen mij en mijn ouders in vertrouwen tussen elkaar geregeld (geen contract, dus), dus dat ik uiteindelijk op de zwarte lijst van de nationale bank terechtkom, begrijp ik wel. Ik vroeg me echter het volgende af. In het aangetekend schrijven wordt gezegd dat de "schuldeiser" zich het recht toeëigend om mijn vakantiegeld en evt belastingsgeld in te houden, indien ik mijn schulden niet binnen een bepaalde termijn aflos. Kan dit zomaar, of zijn deze kredietverstrekkers ook gebonden aan bepaalde voorwaarden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nachtuil
Berichten: 92

#2 , 26 mar 2012 16:45

http://www.eerstehulpbijschulden.be/sch ... anbetaling" onclick="window.open(this.href);return false;

De schuldeisers kunnen nog veel meer dan uw vakantiegeld en/of teruggave van belastingsgeld inhouden.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 26 mar 2012 19:13

In het contract met die instelling staat dat zij bij wanbetaling iedereen die geld aan u moet ( behalve kindergeld) kunnen aanspreken om een deel van die bedragen aan hen te storten. Deze afhoudingen op het loon , ziekengeld, wat dan ook is wel geregeld volgens een bepaald barema. De extra's zoals vakantiegeld, premies , terugbetaling belastingen vallen ongeveer altijd in de catagorie 100 % in te houden.

Zie onder google : loonbeslag voor het barema
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”