Hoederecht dochter! Graag raad!ls

Anomniempje
Topic Starter
Berichten: 4

Hoederecht dochter! Graag raad!ls

#1 , 25 mar 2012 19:44

Het betreft mijn dochtertje van 2,5 jaar .
ik ben eind oktober 2011 weg gegaan van mijn ex in het brusselse
toen ik een week voor mijn uiteindelijke vertrek terug kwam van een weekend zee,
en het toen al gedaan was met mijn ex,stonden zijn ouders en mijn vader mij op te wachten om mij duidelijk te maken dat ik binnen de week moet vertrekken.
ze hadden ook mijn werkgever al ingelicht dat ik zou stoppen met werken die vrijdag zonder mijn medenweten.en ook direct mijn sleutels afgenomen.
het was een helse week.
ook moest ik telkens aan zijn moeder laten weten wanneer ik gedaan had met werken zodat ik binnen kon en sliep zijn vader daar heel de week.
ook mijn vader hebben ze aan hun kant kunnen trekken.
ik ben dan die vrijdag vertrokken met mijn dochter ,en ook al mijn spullen stonden al klaar buiten.
Toen ik wou vertrekken kwam er een deurwaarder mij nog een dagvaardeging voor die volgende week betekenen ,en dit in kortgeding

en daar stonden een hele resem leugens en verwijten van mijn verleden in,ik heb een zware jeugd gehad ,dat klopt ,maar dit door mijn moeder die ons zwaar verwaarloosde ,maar ik tref daar geen enkele schuld aan.ben ik een slechte moeder omdat mijn moeder slecht was ,denk het niet .ik wil juist niet zoals haar worden en heb alleen het beste voor met mijn dochter die ik de liefde en aandacht die ik nooit heb gehad wil geven!

alsook zijn eis om het hoederecht en dat ik ze maar om de twee weken zou zien
er is niks die mij in het brusselse houde en ik ben afkomstig van de zee en omdat ik maar een week de tijd gekregen had,ben ik dan ook bij een vriend en zijn vriendin ingetrokken tot ik zelf iets had.

toen ik mijn advocaat contacteerde ivm de dagvaardeging die ik gekregen had ,
zei zij ook dat die zaak zou moeten worden uitgesteld en dit deed ze dan ook.

we waren ondertussen overeengekomen dat we ieder week / week zouden doen tot er een uitspraak is van de rechter,ook
mijn toemalige advocaat zei mij die regeling vol te houden .

toen hij haar na een week terug kwam ophalen heb ik hem dan ook een papier laten ondertekenen van die regeling en dat ik ze na een week terug zou komen ophalen,een week verder contacteerde ik hem dat ik onderweg was en hij zei mij dat ik haar niet mee kreeg .

ik ben dan naar de politie gestapt en ze hebben enkel een melding gemaakt en verder konden ze niks doen omdat er nog geen vonnis was.dus als moeder was ik machteloos en zo heb ik mijn dochter 3 weken niet gezien, tot op haar 2 de verjaardag ben ik naar zijn huis gegaan en heb ik haar maar 15 min gezien ,

ik natuurlijk vol emoties ,wat wil je als je je kind al een hele tijd niet meer had gezien,zij natuurlijk ook en ze wou direct mee met me en hij zei dat dit niet kon en hij belde direct familie op om hen te laten komen ,

ik wou het niet erger maken en ben met pijn in het hart vertrokken en ene melding laten maken bij de plaatselijke politie.

dat was alles wat ik kon doen.

toen een week later is de zaak voorgekomen in kort geding maar dan ook uitgesteld omdat mijn ex een politioneel onderzoek eisde ,

uiteindelijk is er dan wel een voorlopige regeling uit voort gekomen en mocht ik ze elk weekend zien ,

het is echt niet veel,maar ik was die dag al blij dat ik ze direct mocht gaan halen.
ondertussen heb ik dan ook een andere advocaat van hier genomen,

die er direct zijn werk van heeft gemaakt en ook zijn besluiten op papier heeft gezet,ondertussen is de zaak bij de jeugdrechtbank te brussel al twee keer uitgesteld ,en dit is zo al van november bezig.
ik heb ondertussen ook al twee keer bezoek gehad van politie voor een onderzoek.
de eerste was blijkbaar niet genoeg en heeft de tegenpartij een twee uitgebreider onderzoek bevolen en dit is dan ook al gebeurd en dit maal hebben ze fotos getrokken van mijn appartement.

en nu wacht ik nog steeds op nieuws van dat onderzoek en wanneer de zaak opnieuw zou voorkomen.
de voorlopige regeling is nog steeds van kracht en ik zie mijn dochter nu enkel het weekend wat veel te kort is en het begint echt heel zwaar te wegen ,zowel voor mij zls coor mijn dochter,ze wilt elke zondag niet mee met haar vader en is erg hysterisch en ik krijg hier de schuld van.
ook is mijn ex telkens aan het werken als ik haar kom ophalen en laat hij de zorgen over aan zijn moeder die aan de zware anti depresivia zit.
mijn dochter verblijft in de week meer daar dan bij haar vader.
Ze gaat ook nog niet naar school en ik wil dus het hoederecht over haar ,daar ik wel de tijd heb die ze nodig heeft en dit ook aan kan,mijn ex kan niet zonder de hulp van zijn ouders.
ik ben het echt zo,moe aan het worden en ben die onzekerheid zo beu,mijn dochtertje ziet er enorm van af en heeft ook dringend een standvaste situatie nodig.en er wordt nergens rekening gehouden met haar gevoelens , ze willen haar enkel afnemen van mij.
het is zeker dat 1 van de ouders haar om de 2 weken zal hebben,omdat co ouderschap niet van toepssing is door de afstand.
Ik moet en zal haar bij me hebben,al moet ik in hoger beroep gaan.
ik heb 2 jaar de zorg van mijn dochter op mij genomen omdat hij er nooit was en nu zou hij ze willen.

dit is enkel wraak!


Graag iemand zijn raad !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 26 mar 2012 14:21

Het betreft mijn dochtertje van 2,5 jaar .
ik ben eind oktober 2011 weg gegaan van mijn ex in het brusselse
toen ik een week voor mijn uiteindelijke vertrek terug kwam van een weekend zee,
en het toen al gedaan was met mijn ex,stonden zijn ouders en mijn vader mij op te wachten om mij duidelijk te maken dat ik binnen de week moet vertrekken.
Wat is daar gebeurd en waarom kwamen die tussen?


ze hadden ook mijn werkgever al ingelicht dat ik zou stoppen met werken die vrijdag zonder mijn medeweten.
Is niet hun taak en wat hebt u daartegen gedaan?

en ook direct mijn sleutels afgenomen.
Hebt u de sleutels afgegeven?

het was een helse week.
ook moest ik telkens aan zijn moeder laten weten wanneer ik gedaan had met werken zodat ik binnen kon en sliep zijn vader daar heel de week.
ook mijn vader hebben ze aan hun kant kunnen trekken.
Zelfde vraag
ik ben dan die vrijdag vertrokken met mijn dochter ,en ook al mijn spullen stonden al klaar buiten.
Toen ik wou vertrekken kwam er een deurwaarder mij nog een dagvaarding voor die volgende week betekenen en dit in kortgeding.
Blijkbaar was er een reden?

en daar stonden een hele resem leugens en verwijten van mijn verleden in,ik heb een zware jeugd gehad ,dat klopt ,maar dit door mijn moeder die ons zwaar verwaarloosde ,maar ik tref daar geen enkele schuld aan. ben ik een slechte moeder omdat mijn moeder slecht was ,denk het niet.
Ik wil juist niet zoals haar worden en heb alleen het beste voor met mijn dochter die ik de liefde en aandacht die ik nooit heb gehad wil geven!
Dat zijn zaken die kunnen en moeten weerlegt worden. Wat de tegenpartij in zo'n tekst schrijft is hun zaak. Dat wil totaal niet zeggen dat het de waarheid is. Om het te weerleggen heb je best een advocaat nodig

Alsook zijn eis om het hoederecht ( (nu omgangsrecht) en dat ik ze maar om de twee weken zou zien er is niks die mij in het Brusselse houden en ik ben afkomstig van de zee en omdat ik maar een week de tijd gekregen had, ben ik dan ook bij een vriend en zijn vriendin ingetrokken tot ik zelf iets had.

Toen ik mijn advocaat contacteerde ivm de dagvaarding die ik gekregen had, zei zij ook dat die zaak zou moeten worden uitgesteld en dit deed ze dan ook.

We waren ondertussen overeengekomen dat we ieder week / week zouden doen tot er een uitspraak is van de rechter,ook mijn toenmalige advocaat zei mij die regeling vol te houden .

Toen hij haar na een week terug kwam ophalen heb ik hem dan ook een papier laten ondertekenen van die regeling en dat ik ze na een week terug zou komen ophalen, een week verder contacteerde ik hem dat ik onderweg was en hij zei mij dat ik haar niet mee kreeg .

ik ben dan naar de politie gestapt en ze hebben enkel een melding gemaakt en verder konden ze niks doen omdat er nog geen vonnis was. Dus als moeder was ik machteloos en zo heb ik mijn dochter 3 weken niet gezien, tot op haar 2 de verjaardag ben ik naar zijn huis gegaan en heb ik haar maar 15 min gezien ,
Dat klopt gezien geen vonnis hebben beide ouders het recht om de kinderen bij hen te houden.
U zou dat dus perfect ook kunnen doen.


Ik natuurlijk vol emoties ,wat wil je als je je kind al een hele tijd niet meer had gezien,zij natuurlijk ook en ze wou direct mee met me en hij zei dat dit niet kon en hij belde direct familie op om hen te laten komen ,
heeft hij blijkbaar dan de dochter terug meegenomen?

ik wou het niet erger maken en ben met pijn in het hart vertrokken en ene melding laten maken bij de plaatselijke politie.

Dat was alles wat ik kon doen.

Toen een week later is de zaak voorgekomen in kort geding maar dan ook uitgesteld omdat mijn ex een politioneel onderzoek eiste.
Uiteindelijk is er dan wel een voorlopige regeling uit voort gekomen en mocht ik ze elk weekend zien, het is echt niet veel, maar ik was die dag al blij dat ik ze direct mocht gaan halen.
Ondertussen heb ik dan ook een andere advocaat van hier genomen.

Die er direct zijn werk van heeft gemaakt en ook zijn besluiten op papier heeft gezet, ondertussen is de zaak bij de jeugdrechtbank te Brussel al twee keer uitgesteld, en dit is zo al van november bezig.

Ik heb ondertussen ook al twee keer bezoek gehad van politie voor een onderzoek.
de eerste was blijkbaar niet genoeg en heeft de tegenpartij een twee uitgebreider onderzoek bevolen en dit is dan ook al gebeurd en dit maal hebben ze fotos getrokken van mijn appartement.
Het is niet de tegenpartij die iets kan bevelen wel de rechter.
Trouwens waarom vraag je ook geen onderzoek bij je ex?


Nu wacht ik nog steeds op nieuws van dat onderzoek en wanneer de zaak opnieuw zou voorkomen.
Dat kan inderdaad nog enige tijd duren.

De voorlopige regeling is nog steeds van kracht en ik zie mijn dochter nu enkel het weekend wat veel te kort is en het begint echt heel zwaar te wegen ,zowel voor mij als voor mijn dochter.
Ze wilt elke zondag niet mee met haar vader en is erg hysterisch en ik krijg hier de schuld van.
Ook is mijn ex telkens aan het werken als ik haar kom ophalen en laat hij de zorgen over aan zijn moeder die aan de zware antidepressiva zit.
Is het geweten (de antidepressiva) door uw advocaat.

Ze gaat ook nog niet naar school en ik wil dus het hoederecht (omgangsrecht) over haar, daar ik wel de tijd heb die ze nodig heeft en dit ook aan kan,mijn ex kan niet zonder de hulp van zijn ouders.
Als u full time voor dochter kan zorgen is dat een argument.Tijdens de periode van omgangsrecht mag diegene die het op dat ogenblik uitoefent doen wat/hij zij wil dus het loutere feit dat de ouders er voor zorgen is geen reden
mijn dochter verblijft in de week meer daar dan bij haar vader.

ik ben het echt zo moe aan het worden en ben die onzekerheid zo beu, mijn dochtertje ziet er enorm van af en heeft ook dringend een standvastige situatie nodig.
Er wordt nergens rekening gehouden met haar gevoelens , ze willen haar enkel afnemen van mij.
Dat is natuurlijk uw mening wat zegt uw ex en wat hebben zijn ouder en uw vader voor argumenten in te brengen?
Het is zeker dat 1 van de ouders haar om de 2 weken zal hebben,omdat co-ouderschap niet van toepassing is door de afstand
En waarom niet?
Ik moet en zal haar bij me hebben, al moet ik in hoger beroep gaan.
ik heb 2 jaar de zorg van mijn dochter op mij genomen omdat hij er nooit was en nu zou hij ze willen.
Kan u dat bewijzen?


dit is enkel wraak
Zo voelt het aan voor u ….maar is dat wel zo.
Hebt U er al eens aan gedacht een therapeut in te schakelen om uw gevoelens beter te kunnen herkennen?
Kan zeker helpen om alles op een rijtje te zetten en de tegenpartij beter te begrijpen en dus ook beter kunnen reageren om argumenten en acties van de tegenpartij?

Anomniempje
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 26 mar 2012 16:32

Mijn ex zijn ouder hebben hun steeds gemoeid als het even slecht ging tussen ons,en het is ook grotendeels door hun dat ik uiteindelijk wou weg gegaan maar zij hebben hun eigen opgedrongen en ik heb amper de week de tijd gehad om weg te gaan.en zij regelen dan ook alles voor hun zoon ,hij kan het niet alleen.
Ik heb idd een zware jeugd gehad door mijn moeder ,zoals ik al zei is dat niet mijn schuld dat ik geplaatst werd in een instelling.
Ik ben er alleen sterker uit geworden,wat maakt dat ik voor mijn dochter wil zorgen en verder wil met mijn leven als moeder.

Ik heb dus die week zo snel mogelijk proberen een oplossing te zoeken omdat het ook niet meer houdbaar was die situatie met zijn ouders en hem.
Normaal zou ik moeten een opzeg doen op mijn werk maar dit hoefde plots niet meer en ben ik mogen stoppen zonder opzeg ,met akkoord.

Ik heb idd de sleutels moeten afgeven onder zware druk.wat kon ik eraan doen?
Ik stond er alleen en zij stonden sterk op dat moment.

Reclame

Anomniempje
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 26 mar 2012 17:54

En wat mijn vader betreft ,ik heb nooit erg veel steun gehad aan hem,en hij is ook van ons weg gegaan toen ik amper 13 jaar was.
De reden daar voor is omdat ik terug naar de zee ben gaan wonen en zodus ook mijn ex en zijn familie daar niet mee om kunnen,
Ik heb hier mijn broers en zussen en daar bij mijn ex had ik geen enkele familie.
Dus waarom zou ik er dan ook blijven.

En natuurlijk heeft mijn huidige advocaat ook zijn besluiten opgemaakt .

Ze beweren echt van alles ,ik wordt echt door het slijk gehaald door de tegenpartij en hij vind ook van alles uit om het omgangstechg te moeten verkrijgen.


Co ouderschap is niet mogelijk door de afstand zei de rechter en die zullen ze ook niet toepassen daar ze binnekort naar school gaat.
En elk weekend bij mij of hem ook niet omdat dat veel te belastend is voor het kind.
Ze is nog klein ,maar er wordt hier absoluut geen rekening gehouden met haar ,dat ze zondags niet mee wil met haar vader zegt genoeg denk ik.

En toen we nog samen waren ,was hij steeds aan het werken ,zelfs on het weekend en stond ik er altijd alleen voor.
En daar kunnen mensen zeker van getuigen.
En nu is dit ook nog steeds het geval ,als ik haar vrijdags ga ophalen is hij nooit thuis en zijn het zijn ouders die bij hel thuis zijn.
Ook tijdens de week hoor ik haar nooit.
Ze willen echt dat ze zo weinig mogelijk contact heeft met mij.

En de reden dat ik tot nu toe nog geen onderzoek heb bevolen voor hem is dat ik wel weet hoe en wat er gebeurd bij hem en mijn advocaat dit ook afgeraden heeft ,dit zou nog eens maanden duren,en ik wil zo snel mogelijk een oplossing en vonnis.

Ik werk deeltijds en kan mijn uren perfect aanpassen aan mijn dochter,hij kan dit blijkbaar niet.

En ik heb er al aan gedacht om eventueel naar een therapeut te stappen maar ik denk dat het mij alleen moeilijker zal maken en ik weet wat de waarheid is.
Hij heeft mij in het verleden genoeg gedreigd dat als ik ooit zou weg gaan hij mijn kind zou afnemen en dit probeert hij nu idd met behulp van zijn ouders.

Anomniempje
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 26 mar 2012 17:56

En wat als ik haar nu bij mij hou al is er een voorlopige regeling?
Ik kan het echt niet meer aanzien dat mijn dochter elke zondag met veel geschreeuw en geween mee moet met haar vader.
Ze zegt dan ook al zelf dat ze bij mij wilt blijven omdat papa aan het werken is.

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 26 mar 2012 18:21

Bi-locatie zal u hier bedoelen men blijft steeds beide ouder en heeft steeds met beide het ouderlijk gezag.
Voorstel kind bij u houden was alleen voordat er een vonnis was of zelf een onderlinge regeling op papier. Indien die er is mag je daar zeker niet aan raken.
Wat uw advocaat zegt klopt als de procedure van controle al enige tijd loopt, als uzelf dat nu opstart loopt het uit, maar hou het in je achterhoofd.
Een therapeut kan je weerbaarder maken omdat je leert omgaan met het soort van argumenten en je leert je daartegen verweren. oa hoe reageren op het gehuil van de dochter..... .
De wijze van anticiperen kan al veel helpen... in een volgende fase zal je daar ook met je ex moeten over hebben.
Mogelijk kunnen ze u via een CAW of sociale dienst van de gemeente/ocmw, mutualiteit ... enz adressen aan de hand doen.
(Ik heb geen connecties aan de zee).
Uw ex en zijn ouders zal moeten diets gemaakt worden dat men steeds met beiden (vader EN moeder) het ouderlijk gezag heeft over de kinderen. Laat dat ook duidelijk merken aan de rechter. ( Kleine hinten dat ex niet alleen kan beslissen maar steeds zijn moeder nodig heeft bv kan handig zijn om te gebruiken door uw advocaat).
(Zoiets van : Mevrouw/Mijnheer de voorzitter gezien de dochter toch steeds bij de ouders van ex zit kan misschien hun adres opgenomen worden als adres van brengen...)

Laat brengen en halen afwisselen.... u gaat halen bij en uw ex komt bij u afhalen dan zijn die kosten ook verdeeld.
Verlofregeling en OOK de WE ... regeling kan gewijzigd worden indien werksysteem gewijzigd wordt.... dit heb ik steeds bij een aantal zaken waar ik bij betrokken was (oa medewerkers) laten inschrijven. Heeft in meerdere zaken zijn nut bewezen.
Opletten met bijzondere kosten ..... lees hier op de site maar eens de commentaren op

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”