Autolening - verandering van eigenaar?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: Autolening - verandering van eigenaar?

#31 , 19 mar 2012 16:44

Deze persoon denk ik nu toch te kunnen vertrouwen.
hij kan (al dan niet bewust) een aangetekende zending niet afgehaald hebben etc.

Dat is dan in mijn geval weer onwaarschijnlijk... Ik werk als programmeur, ik moet niks kopen om mijn werk te kunnen doen....
als je de auto verkoopt, heb je geen andere zaken nodig om op je bestemming te geraken? benzine, ... ?
als dat "anders" iets minder gemakkelijks verkoopbaar is, kunnen ze daar een probleem van maken.
Mja... Daar heb ik ook een beetje schrik voor. Het anders zijn allerhande electronica, een aantal pc's, boeken en aanverwanten....
Denk nu zelf eens na: een auto "inruilen" voor wat boeken, electronica & pc's.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#32 , 19 mar 2012 16:51

Hebt u in uw opleiding nooit iets gehad over 'bedrijfsvoering'?

Braafmens
Topic Starter

#33 , 19 mar 2012 17:30

Deze persoon denk ik nu toch te kunnen vertrouwen.
hij kan (al dan niet bewust) een aangetekende zending niet afgehaald hebben etc.

Dat is dan in mijn geval weer onwaarschijnlijk... Ik werk als programmeur, ik moet niks kopen om mijn werk te kunnen doen....
als je de auto verkoopt, heb je geen andere zaken nodig om op je bestemming te geraken? benzine, ... ?
als dat "anders" iets minder gemakkelijks verkoopbaar is, kunnen ze daar een probleem van maken.
Mja... Daar heb ik ook een beetje schrik voor. Het anders zijn allerhande electronica, een aantal pc's, boeken en aanverwanten....
Denk nu zelf eens na: een auto "inruilen" voor wat boeken, electronica & pc's.
Gezien het lage bedrag van de schuld: perfect doenbaar....

Reclame

Braafmens
Topic Starter

#34 , 19 mar 2012 17:30

Wel, sluit het topic maar...

Braafmens
Topic Starter

#35 , 19 mar 2012 17:33

hij kan (al dan niet bewust) een aangetekende zending niet afgehaald hebben etc.
Onwaarschijnlijk...
als je de auto verkoopt, heb je geen andere zaken nodig om op je bestemming te geraken? benzine, ... ?
Sinds wanneer moet je daarvoor een lening aangaan? U heeft blijkbaar een volledig verkeerd beeld van mijn situatie...
Denk nu zelf eens na: een auto "inruilen" voor wat boeken, electronica & pc's.
Ik ruil niks in... Waarom denkt u dat ik er zelf zoveel bedenkingen over heb?

Braafmens
Topic Starter

#36 , 20 mar 2012 17:50

Ik heb ondertussen antwoord van PSA Finance gekregen: het is mogelijk mits het resterende saldo in 1x terugbetaald wordt, anders riskeer ik een onmiddellijke invordering van het resterende schuldsaldo en andere vervolgingen.
Een beetje zoals ik al verwachtte eigenlijk. In het contract stond er niet direct iets over te lezen, maar volgens hen zou het in de bijlagen staan. Dit heb ik nog niet kunnen controleren.

Wat mij betreft mag deze topic dus afgesloten worden.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”