Lening en echtscheiding?

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

Lening en echtscheiding?

#1 , 07 mar 2012 20:32

Mijn zoon geeft een bouwlening van december 2002, in mei 2005 een echtscheiding geeft zijn ex uitbetaalt en er is een akte daar van bij de notaris gepasseerd.
Geen problemen altijd stipt afbetaald.
Nu koopt zijn ex een woning en vraagt een lening bij de bank.
Nu krijgt mijn zoon een brief van die bank (aanvraag van bevrijding van zijn ex) en moet van alles invullen en 250 € dossier kosten betalen. Er staat ook in als de gevraagde documenten niet binnen de maand binnen zijn het dossier geklasseerd word zonder gevolg?
Moet hij hierop reageren of zonder gevolg laten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 07 mar 2012 23:47

De zoon heeft via echtscheiding de woning alleen in bezit gekregen door de ex uit te betalen. Tevens is waarschijnlijk bepâald dat hij de lening volledig alleen verder moet betalen. Ik heb zo het gevoel dat dat niet is doorgegeven aan de bank en dat de lening van zijn huis nog altijd staat op naam van Mr en Mevr.
Wat moet hij doen : met het vonnis van echtscheiding naar zijn bank om de lening alsnog op hem alleen te zetten.
Voor eigen bestwil is het dus aanbevolen dat hij alles regelt met zijn en die andere bank.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”