openstaande schuld

liaroos
Topic Starter
Berichten: 1

openstaande schuld

#1 , 20 feb 2012 17:06

Beste,

Sinds een 4 maanden woon ik in Duitsland en krijg nu een email van een gerechtsdeurwaarder dat ik binnen de 8 dagen een openstaande schuld moet betalen
van elektrabel! Helemaal ontsnapt door men verhuis...this een eindafrekening plus laatste factuur. Nou wil ik dit betalen, maar heb nog geen werk gevonden ...heb geen recht op een vervangingsinkomen hier en
de 3- maanden werkloosheid die men krijgt voor mensen die emigreren zijn om! Eventueel zou ik maandelijks iets kunnen betalen, maar nooit het heel bedrag in eens.... Nou hoor ik van de persoon waar ik hier mee samenwoon dat ik dit niet moet betalen!!! Ja, ik weet dat men altijd ons schulden of rekeningen moet betalen.... maar de verleiding is groot... met alle kosten erbij is het bijna toch 1000 euro en ze rekenen blijkbaar 0.11 cent per dag dat ik nalaat....Wat moet ik ermee?? Ik kan dit echt niet ophoesten en zomaar effe naar een ocmw kan hier niet...IK heb voor dit gekozen en ben best bereid men verantwoordelijkheid te dragen...Weet het niet meer... alvast bedankt!

Lia

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 20 feb 2012 20:26

Dit bericht versturen naar Electrabel met een vraag tot afbetaling zou al veel oplossen. Indien u geen verdere gebruiker bent van Electrabel zal men waarschijnlijk akkoord gaan. Gezien uw financiële toestand veronderstel ik dat ze wel bereid zijn een langere periode te overwegen. Durf uw vraag daar te stellen. Van den andere kant , ze vergeten niet vlug!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

jojan
Berichten: 739

#3 , 21 feb 2012 15:18

Het is ook zo dat binnen de Europese Unie het steeds eenvoudiger wordt voor schuldeisers om grensoverschrijdend hun vorderingen te laten innen. Er bestaan ook reeds gerechtsdeurwaarderskantoren die in meer dan 1 land van de Europese unie aktief zijn. Kortom de kans is groot dat als u niet betaalt u op een gegegeven moment wel eens ipv een brief van een gerechtsdeurwaarder u effectief een gerechtsdeurwaarder aan uw deur zult aantreffen die uw inboedeltje komt noteren. Zoals wanton aanraadt: neem contact op met Electrabel en probeer een afbetalingsplan te bekomen.

Reclame

dolfijn21
Berichten: 1

#4 , 24 feb 2012 00:54

ik ken iemand die 19jaar is die met wel redelijk wat open facturen zit van de perioden dat ze bij haar mama woonde waar ik van weet dat die een alcoholiste is en toen ze thuis woonde door haar mama
werd opgedrongen om mobistar en proximus abonementen te openen ik vind persoonlijk dat het niet kan maar het meisje in kwestie wist toen niet anders dan het maar te doen anders werd haar mama kwaad er zijn in dat gezin wel meerdere dingen gebeurt die niet door de beugel kunnen bv het meisje van 19 die haar spaarrekening leeg maakte om haar moeder te helpen en soms kreeg ze ook stappen in haar buik en knie streek het meisje van 19jaar heeft meerdere malen geprobeerd om elders te gaan wonen om tot rust te komen maar ging telkens weer naar haar mama omdat ze niet goed wist hoe ze er aan toe was het meisje probeerd haar mama al geruime tijd te coleceren maar dat lukt haar ook niet de moeder heeft sinds dat meisje haar 5 de verjaardag een weduwen pensioen
en voor het meisje krijgt ze elke maand een kinderbijslag uitbetaalt van 333,33 dat wil zeggen wezengeld en kinderbijslag maar het meisje sinds haar 18 jaar geen enkel bedrag niet meer gezien wat ze kreeg van haar mama ze moet nu zelfs naar ocmw om verder te kunne en woont nu bij mij in en probeer haar waar ik kan te helpen vandaar dat ik hier raad kom vragen grtj

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”