verplichtingen, regeling kind ten opzichte van ex-vriendin

Testuser
Topic Starter
Berichten: 2

verplichtingen, regeling kind ten opzichte van ex-vriendin

#1 , 16 feb 2012 17:10

Beste,

Ik heb een zoontje van bijna 4j. Ik betaal een onderling overeengekomen bedrag voor hem per maand dat we op papier hebben gezet.
Het probleem is dat ik laatst nieuwe kleren had gekocht en tegen mijn ex-vriendin had gezegd dat ik het bedrag daarvan wel in mindering zou brengen voor de volgende maand. Daarop ging ze bij haar vader horen die ook in een echtscheiding verwikkelt zit en deze zei na bevestiging bij zijn advokaat dat mijn ex-vriendin zelfs niet verplicht is om kleren mee te geven als mijn zoon in het weekend komt. Wie weet of dit klopt? Ik heb nooit wettelijk samengewoond met mijn ex-vriendin dus mijn vraag is wat ik zeker wettelijk allemaal op papier moet laten zetten en door wie om nog meer van dit soort toestanden te vermijden in de toekomst.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

T

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 16 feb 2012 23:58

Bij mijn weten zijn er niet echt regels. Mijn inschatting is dat iedere rechter daar anders mee omgaat en bovendien dat de rechters zoiets zo individueel anders kunnen beslissen. vb. als je als vader echt als een kluns overkomt inzake keuze van kleding/strijk etc. een andere uitspraak kan misschien al bekomen worden met een andere houding alsdat je stelling aanneemt dat je beter bent dan de moeder in die dingen maar dat het best is dat je het aan haar overlaat.

Kortom je doet er allebei best aan de bestaande regeling te verfijnen of aan te passen aan de problemen die zich heden voordoen.
Je kan vb. de moeder laten oproepen voor verzoening bij de vrederechter voor dit probleem.
kost niets...

RR

Franciscus
Berichten: 38601

#3 , 17 feb 2012 21:19

Hoeveel alimentatie betaald U?

Reclame

Testuser
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 04 mar 2012 16:20

Sorry voor de late reactie. Ik betaal 200 euro per maand.

Franciscus
Berichten: 38601

#5 , 05 mar 2012 18:38

Ik dacht dat er een lijst bestaat waaraan rechters zich moeten houden ....
Hier eens lezen
http://www.houvast.be/tekst127.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”