zijn er oplossingingen om van deze schuld af te raken

sapphire
Topic Starter
Berichten: 2

zijn er oplossingingen om van deze schuld af te raken

#1 , 10 feb 2012 14:01

hallo

ik ben nu al een tijdje aan het googlen en kan gewoon geen antwoord vinden op mijn vraag.
het zit namelijk zo.

een vriendin van mij heeft 8000 euro aan schuld. een beetje hier en een beetje daar.
alleen haar man werkt en zij zorgt thuis voor de kinderen en probeert wat parttime jobs te krijgen.
zij is in budgetbeheer via de ocmw.
nu heb ik vroeger ook een pak schuld gehad toen we in nederland woonde. was zelfs geregistreerd bij bkr (zwarte lijst)
wij zijn toen met al onze schulden naar de kredietbank gegaan en zij zijn daardoor gaan kijken wat zij voor ons konden betekenen
al mijn schulden werden bij elkaar opgeteld en moest voor een akkoord enkel nog een persoon hebben die mij borg stond.
aangezien ik die niet had heb ik beroep gedaan op de bijstand in nederland (ocmw). zij hebben na een 2 weken hun akkoord gegeven
ik moest maandelijks een bedrag betalen en mij netjes aan de regels houden. ondertussen ben ik van mijn schulden verlost. nadien kreeg ik ook nog eens een mooi zakcentje die ze voor mij hadden gespaart.

nu vraag ik mij af bestaat hier nu ook zoiets gelijkaardigs?
want vind het zo vervelend voor haar dat ze gewoon niet vooruit geraakt
en haar kinderen niet eens een gezellig dagje uit kan geven want daar is gewoon geen budget voor

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 10 feb 2012 17:20

Twee mogelijkheden :
budgetbeheer via Ocmw
Collectieve schuldenregeling : http://economie.fgov.be/nl/modules/publ ... ebt_fr.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

sapphire
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 12 feb 2012 10:18

bedankt Franciscus voor je antwoord

maar zo word het toch helemaal niet snel genoeg opgelost.
al die 10 mensen die geld willen hebben.
ze betaald bij schuldbemiddeling via ocmw 115 euro per maand af op 8000 euro 69 maanden zeg
bijna 6 jaar! ik heb al veel verhalen gehoord over schuldbemiddelingen via ocmw.
ze zijn zelf ook niet altijd snel met een betaling. laatst was ze al afgesloten bij het internet omdat die rekening niet betaald was.
daar zou het ocmw voor zorgen. internet sluiten ze niet direct af daar gaan toch alweer een maand of 2 overheen
dus weer extra kosten waar ze voor kunnen opdraaien.

is hier nu echt geen bank die ervoor kan zorgen dat al die mensen hun geld meteen krijgt en hun nog maar voor 1 ding moeten betalen?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”