AUTO

doranda
Topic Starter
Berichten: 7

AUTO

#1 , 06 feb 2012 20:57

Beste allemaal , ik heb een auto gekocht en die op naam van een vriend gezet omdat ik bang was dat mijn ex hem zou vernielen .
Nu heeft die vriend financiele problemen en raad hij me aan de platen binnen te stueren en de wagen alsnog op mijn naam te zetten .
Kan dat zo of moet ik daar nog meer voor doen , de verzekering staat op mijn naam .Hopelijk weet iemand raad , dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 06 feb 2012 21:22

Als u een factuur hebt op uw naam en een betalingsbewijs dan is het uw wagen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

doranda
Topic Starter
Berichten: 7

#3 , 06 feb 2012 21:29

beste , is een bewijs van een particulier ook voldoende , ik kocht die wagen tweedehands . Ik heb daar wel een aankoop overeenkomst van .

Reclame

Kingfisher
Berichten: 483

#4 , 08 feb 2012 11:51

Op wiens naam staan de platen? Als de wagen op naam van uw vriend is ingeschreven, is hij de eigenaar. Als ik een auto koop voor mijn zoon, maar hij schrijft hem in, dan is hij de eigenaar.

Als de platen op naam van uw vriend staan, en je steekt ze binnen, en vraagt nieuwe platen aan, zal je opnieuw BIV moeten betalen.

doranda
Topic Starter
Berichten: 7

#5 , 08 feb 2012 19:13

de platen staan op zijn naam en daarom wil hij dat ik ze verander

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 08 feb 2012 19:15

Het is niet de titularis van de nummerplaat die de wettelijke eigenaar is van de wagen.
Meestal is dat dezelfde maar het is slechts een indicatie.
Eigenaar is diegene die de koop gesloten heeft EN de wagen betaald.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#7 , 08 feb 2012 19:48

Op wiens naam staan de platen? Als de wagen op naam van uw vriend is ingeschreven, is hij de eigenaar. Als ik een auto koop voor mijn zoon, maar hij schrijft hem in, dan is hij de eigenaar.

Als de platen op naam van uw vriend staan, en je steekt ze binnen, en vraagt nieuwe platen aan, zal je opnieuw BIV moeten betalen.
FOUTIEF ANTWOORD!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

doranda
Topic Starter
Berichten: 7

#8 , 09 feb 2012 09:31

Cho , het is wel belangrijk dat ik het juist weet , het ga mij anders misschien onnodig kosten . Ik kan wel bewijzen dat ik hem gekocht heb en betaald maar hij is ingeschreven op zijn naam .

Kingfisher
Berichten: 483

#9 , 10 feb 2012 10:26

Op wiens naam staan de platen? Als de wagen op naam van uw vriend is ingeschreven, is hij de eigenaar. Als ik een auto koop voor mijn zoon, maar hij schrijft hem in, dan is hij de eigenaar.

Als de platen op naam van uw vriend staan, en je steekt ze binnen, en vraagt nieuwe platen aan, zal je opnieuw BIV moeten betalen.
FOUTIEF ANTWOORD!
Constructieve bijdrage. :roll:

Youri
Berichten: 5

#10 , 08 mar 2012 02:29

Op wiens naam staan de platen? Als de wagen op naam van uw vriend is ingeschreven, is hij de eigenaar. Als ik een auto koop voor mijn zoon, maar hij schrijft hem in, dan is hij de eigenaar.

Als de platen op naam van uw vriend staan, en je steekt ze binnen, en vraagt nieuwe platen aan, zal je opnieuw BIV moeten betalen.
FOUTIEF ANTWOORD!
Beetje duf om niet te zeggen hoe het dan wel moet zijn, maar Kingfisher heeft gelijk. Als de wagen op naam van zijn vriend is ingeschreven en hij laat hem nu overzetten op zijn naam, betaald hij de biv opnieuw. Dus biv zijn zowiezo de kosten die hij gaat hebben, gelukkig zijn de kosten van de biv wel heel positief geworden en is normaal niet zoveel.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”