Echtscheiden en collectieve schuldbemiddeling

icecream
Topic Starter
Berichten: 15

Echtscheiden en collectieve schuldbemiddeling

#1 , 07 jan 2012 08:35

Hallo, hoe gaat dat als je in een collectieve schuldbemiddeling zit, en wil echtscheiden. Wij hebben samen een woning gekocht, hoe moet dat dan verder worden geregeld betreffende de lening enz...
Wat is de wettelijke procedure hiervan, of waar kan ik daarvoor terecht?
Txs Icecream

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eddy009
Berichten: 187

#2 , 07 jan 2012 14:38

Van wanneer zit je in collectieve ? Hoeveel betaal je maandelijks af ? Ik vraag dit omdat het geenszins ongebruikelijk is dat er in het kader van een collectieve wordt overgegaan tot verkoop van de gezinswoning ...

icecream69
Berichten: 11
Locatie: St-truiden

#3 , 18 jan 2012 11:00

Hallo, sorry dat ik nu pas terug reageer op uw vraag. Maar dat komt omdat ik geen email kreeg ivm uw reactie op mijn vraag hierboven! Ik heb mij ook een nieuw profiel moeten aanmaken omdat ik mijn wachtwoord nietmeer wist van dat andere profiel als icecream.
Dus nu heet ik icecream69. :!:
Wij zijn vanaf December 2009 begonnen met collectieve schuldbemiddeling. Mijn man geeft zijn volledige loon af, dit is ongeveer 2000€, waarvan wij 600€geld krijgen. Ik heb de laatste 3 jaren geen inkomsten meer. Wij zijn 18 jaren samen. En de schuldbemiddelaar regelt alles voor de rest, dus hoeveel speciefiek kan ik u niet zeggen.
Nu had ik een andere vraag, nl omdat ik dus de laatste 3 jaren geen inkomsten meer heb, en wij onze woning ongeveer 3 jaar geleden samen hebben gekocht en eigenlijk mijn man het huis alleen heeft afbetaald, geeft dat hem het recht om te eisen dat ik geen afkoop vh huis krijg?
Tellen dan al die vorige jaren niet mee, dat ik wel inkomsten had, en dat ik het huishouden al die jaren heb gedaan?
Hij eist dat ik het huis dus aan hem overlaat zonder afkoopsom, en dat de overgebleven schulden nl 14.000€ gewoon in twee word gesplitst, dus ieder 7.000€ en dat ik die ook nog alleen verder aflos.
Maar word die verdeling van schuld niet berekend naargelang de inkomsten van die persoon? En aangezien ik geen inkomsten heb op dit ogenblik, hij dan meer moet betalen? En begint dat vanaf het moment als je naar de advokaat samen gaat of wanneer is dat?
En als mijn man het huis houd, wat is dan de goedkoopste manier om het huis te laten herschrijven?
Icy :roll: :wink: :?:

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”