vraag ivm zwarte lijst

kimmeke23
Topic Starter
Berichten: 39

vraag ivm zwarte lijst

#1 , 02 jan 2012 09:50

geachte,

ik heb mezelf ingeschreven om in collectieve schuldbemiddeling te gaan via advocaat heb een openstaand schuld van iets rond de 5000 euro.
mijn vraag is nu sta ik nu automatisch op de zwarte lijst wegens ik in collectieve zit of niet?
want heb nog nooit geen brief gehad ofzo van de bank om te zeggen dat ik hierin zit hoe kan ik dit nagaan of ik op de zwarte lijst sta?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 jan 2012 11:52

Heb je reeds een betalingsachterstand ivm een lening of betreft het andere schulden?

kimmeke23
Topic Starter
Berichten: 39

#3 , 02 jan 2012 12:18

nee heb nog nooit een lening gehad het betreft andere schulden

Reclame

han53
Berichten: 4

#4 , 03 jan 2012 09:18

ik zou het niet doen in collectieve gaan
probeer om zelf een regeling te maken
ik zit al 9 jaar in collectieve,hebben een inkomen van 2500 euro per maand
we willen ons huis verkopen ,we kunnen daarmee alle schulden betalen,er zou zelfs na alle schulden betaald te hebben nog een 55.000 euro overschieten,maar de schuldbemiddelaaar doet er alles aan omdat die verkoop niet zou doorgaan en hij heeft nu ook nog eens ons leefgeld van 180 naar 80 per week gebracht,alleen maar om ons te treffen
doe het niet,er is geen controle op die schuldbemiddelaars
die verdien goed hun boterham aan ons,en ze moeten er niks voor doen

kimmeke23
Topic Starter
Berichten: 39

#5 , 03 jan 2012 09:36

ik zit al in collectieve sinds bijna 2 jaar nu en hij betaald mijn schulden af sinds mei.
het is tanden bijten maar als ik zou stoppen met collectieve en dat alle intresten enz er weer bij zouden komen zie ik niet echt zitten

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”