kredietcontract ondertekend maar is niet doorgegaan

Firesoul
Topic Starter
Berichten: 55

kredietcontract ondertekend maar is niet doorgegaan

#1 , 29 dec 2011 18:10

hallo

een tijdje geleden is onze 2de brommer gestolen en heeft mijn vriend een vervangbrommer moeten zien te vinden.
Daar wij nog maar net waren gaan samenwonen hadden we nog niet veel spaarcenten.
Hij wilde een persoonlijke lening aangaan van 1650 euro.
We waren naar onze vaste brommerwinkel gegaan en deze deden een aanvraag voor een lening omdat we de brommer bij hen zouden komen.
2 dagen later krijgen we de melding dat onze aanvraag geweigerd wordt omdat mijn vriend nog niet lang genoeg werkt bij zijn huidige werkgever.
Enkele dagen later krijgen we telefoon van de brommerwinkel met als vraag of we nog geintresseerd zijn in de lening omdat ze voor ons een goed woordje hebben gedaan ( omdat we al jaren vaste klant zijn).
In de namiddag belt de kredietmaatschappij ons op met de melding dat de lening toch kan doorgaan (omdat ik deze maand ook begon met werken en ik dan mee kon bijdragen aan de lening) en of we langs konden komen om het contract te tekenen.
Na heel ver rijden en daar aangekomen hebben we het contract gelezen en heeft mijn vriend het contract ondertekend.
De man van de maatschappij ging nog wel bij het sociaal secretariaat van het bedrijf waar mijn vriend werkt het bedrag vragen dat op de laatste loonbrief zou staan.

Ondertussen hebben we van deze maatschappij te horen gekregen dat ze vinden dat mijn vriend te weinig verdiend om de lening aan te kunnen gaan.

We begrijpen dit en zijn het eens dat de lening dan niet doorgaat, maar we hebben nooit de bevestiging gekregen dat het contract "verscheurd" is of dergelijke.

Kan hier nog iets uit voortvloeien vanuit de kredietmaatschappij omdat mijn vriend heeft getekend en zij nadien het contract niet hebben laten doorgaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 dec 2011 08:05

wat is er ondertekend: een kredietaanvraag of een kredietovereenkomst?

Firesoul
Topic Starter
Berichten: 55

#3 , 30 dec 2011 18:18

overeenkomst

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”