oplichting via identiteitsfraude

tomverh
Topic Starter
Berichten: 2

oplichting via identiteitsfraude

#1 , 15 dec 2011 15:55

Hoi,

ik ben slachtoffer van identiteitsfraude. Ik kreeg een tijdje geleden van een kredietmaatschappij een brief (die was eerst naar een ander adres gepost, waarna mijn adres in pen erop geschreven is) dat ik een openstaande saldo bij hun had van ongeveer 1250 €. Dat ze me al veel aanmaningen zouden gestuurd hebben en dat ze van plan zijn loonbeslag te doen. Nu had ik die maatschappij gebeld en blijkbaar zouden ze mijn gegevens hebben. Ik had een half jaar ervoor online geld willen lenen en daar heb ik toen mijn loonfiche naartoe gestuurd. Blijkbaar hebben ze zo mijn gegevens gevonden en dus een lening kunnen afsluiten. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Ik heb reeds een klacht ingediend bij de politie en deze Proces Verbaal en klacht doorgestuurd naar de kredietmaatschappij. Nu blijven ze brieven sturen dat ik het bedrag moet betalen of ze gaan over naar loonbeslag. Nu is mijn vraag wat ik nog kan doen? Ik heb helemaal die lening niet afgesloten. Zelfs wanneer de lening gebruikt is zat ik in het buitenland. Kan iemand mij helpen met raad of weet iemand welke stappen ik nog kan ondernemen. Ik zie het niet zitten om te betalen voor iets dat ik helemaal niet gevraagd heb.

alvast bedankt,
mvg,
Tom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 dec 2011 16:44

Vraag aan de kredietmaatschappij of zij u een kopie van het contract kunnen bezorgen dat u ondertekend zou hebben. Indien zij dit niet kunnen (of de handtekening op het document is niet die van u), kunnen zij niets bewijzen, zou ik zo denken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lightning

#3 , 15 dec 2011 17:19

Ik had een half jaar ervoor online geld willen lenen en daar heb ik toen mijn loonfiche naartoe gestuurd. Blijkbaar hebben ze zo mijn gegevens gevonden en dus een lening kunnen afsluiten.
1. Hebt U ja/nee online een aanvraag voor een krediet ingevuld?
2. Indien nee, waarvoor diende dan die loonfiche?
3. Hebt U geld, die 1.250 euro, ontvangen op uw rekening?

Reclame

tomverh
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 16 dec 2011 07:19

Ik had een half jaar ervoor online geld willen lenen en daar heb ik toen mijn loonfiche naartoe gestuurd. Blijkbaar hebben ze zo mijn gegevens gevonden en dus een lening kunnen afsluiten.
1. Hebt U ja/nee online een aanvraag voor een krediet ingevuld?
2. Indien nee, waarvoor diende dan die loonfiche?
3. Hebt U geld, die 1.250 euro, ontvangen op uw rekening?

1, Neen ik heb geen aanvraag ingevuld.
2.Ik kreeg emails van een persoon die informatie vroeg om te zien of ik solvabel was en of ik genoeg geld verdiende om het te lenen bedrag te kunnen afbetalen
3. Neen ik heb geen geld ontvangen op mijn rekening.

groeten Tom

Veebee
Berichten: 565

#5 , 16 dec 2011 09:09

En die persoon die dat vroeg die kende jou persoonlijk én werkte voor een bank?
Ik snap niet goed dat iemand info vraagt over je solvabiliteit als je geen lening wenst aan te gaan?

bartvdv
Berichten: 1911

#6 , 16 dec 2011 09:37

En een kopie van de identiteitskaart, hebben ze toch ook nodig gehad?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 dec 2011 09:50

1, Neen ik heb geen aanvraag ingevuld.
In uw eerste post zegt u nochtans:
Ik had een half jaar ervoor online geld willen lenen.
U spreekt uzelf tegen. Indien u hier zo correct mogelijke info wil krijgen, zal u toch een éénduidig verhaal moeten brengen, vrees ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”