colectieve schuldbemiddeling

het begon zo mooi
Topic Starter
Berichten: 19

colectieve schuldbemiddeling

#1 , 01 dec 2011 13:44

door schulden die mijn ex heeft gemaak,oficieel zijn we nog wel altijd getrouwd omdat hij niet wil scheiden, sta ik nu onder colectieve schuldbemiddeling. mijn hele loon gaat er naar toe en wat over blijft na aflossing van maandelijkse schuldaflossing word doorgestort op mijn rekening. Kan ik niet maken dat ik op papier minder verdien dan ik nu heb? +1600euro, en ik zo meer over heb om de maand door te geraken.

hopende op een deugedelijk antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 dec 2011 15:37

U kan inderdaad zorgen dat u op papier minder verdient, door in werkelijkheid ook minder te gaan verdienen. Maar u zal dan niet meer overhouden op het einde van de maand. Op een legale manier minder verdienen op papier, en in praktijk toch evenveel verdienen, is niet mogelijk.

Jammer voor u, maar stel u eens in de plaats van de schuldeisers: zij hebben ook recht op hun geld. Het was / is uw verantwoordelijkheid (samen met uw ex) om uw schulden af te lossen. Achterpoortjes zoeken om aan uw verantwoordeliijkheden te ontkomen, is niet netjes. Om nog maar te zwijgen over het feit dat u ons eigenlijk vraagt hoe u de boel kan belazeren (om het eens in het Hollands te zeggen).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jojan
Berichten: 739

#3 , 01 dec 2011 15:39

1) om te scheiden hebt u de toestemming van uw (ex)partner niet nodig.
2) als u getrouwd bent in gemeensschap zullen de meeste van zijn schulden ook uw schulden zijn, dus in dit geval maakt het eigenlijk niet uit of u gescheiden bent of nog getrouwd.
3) dat al uw inkomsten naar de schuldbemiddelaar gaan en dat u een leefgeld krijgt dat is in een collectieve schuldenregeling altijd zo.
4) dat heet frauderen en kan leiden tot herroeping van uw schuldenregeling - waardoor u de gerechtsdeurwaarders weer aan uw deur mag verwachten.

Reclame

jojan
Berichten: 739

#4 , 01 dec 2011 15:40

U kan ook ten allen tijde - samen met een pro deo advocaat - een verzoek aan de arbeidsrechter richten om uw collectieve schuldenregeling te herzien.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”