Hypotheeklening extra persoon toevoegen.

Joeri_J
Topic Starter
Berichten: 650

Hypotheeklening extra persoon toevoegen.

#1 , 18 nov 2011 13:34

Beste,

Zojuist met m'n bank (Ar...) gesproken,
en de informatie die ze half wisten (ze gingen het uitzoeken) leek me niet het beste,

iemand die exacte terminologie kent?


We zouden graag een extra persoon toevoegen aan de hypotheeklening,
staat nu op persoon 1, en zou op persoon 1 en persoon 2 moeten komen.

Er is al een akte bij notaris geweest van inbreng van de woning.
En via notaris bericht ontvangen van hypotheekkantoor dat daar het al op beide namen staat,

Nu nog de lening zelf ( om te voldoen aan: http://www.bespaarbelastingen.be/algeme ... uw-lening/" onclick="window.open(this.href);return false; )


Maar daar vertelde ze me dus dat ik de lening zou moeten terugbetalen en nieuwe nemen,
om een nieuw attest te verkrijgen dat geldig is,
gewoon toevoegen zou niet voldoende zijn of zou zelf niet gaan? (persoon was nogal onduidelijk op dit gebied)
maar dat gingen ze dus uitzoeken.


iemand die me kan helpen met hoe ik exact kan vragen wat ik wens?
(met juiste bewoordingen)


Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 18 nov 2011 16:28

Indien u een lening op uw naam alleen hebt , u gaat trouwen , kan u het volgende doen.
U doet via (wijziging) huwelijkscontract inbreng van de woning én de lening in de gemeenschap. Uw echtgenoot/ote wordt mede-eigenaar van de woning en mede-ontlener. Een afschrift van het contract moet voor de bank voldoende zijn om de lening op beider naam te zetten. Dit kan én moet zonder terugbetaling , nieuwe lening of wat dan ook. Aan de lening blijft alles behouden : tarief, looptijd , .... kostprijs bij de bank = hoop en al een dossierkost.
Ik ben er zeker van dat een hogere instantie u zal voldoening geven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Joeri_J
Topic Starter
Berichten: 650

#3 , 19 nov 2011 16:38

Merci

Reclame

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#4 , 19 nov 2011 19:19

Kan inderdaad perfect. Dit heet "solidarisatie". er wordt een avenant aan uw origineel leencontract opgesteld, te tekenen door uzelf, de nieuwe medekredietnemer en de bank. Vanaf dat moment staat de lening op twee namen en dus ook de fiscale attesten.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

duma
Berichten: 2871

#5 , 29 nov 2011 13:05

Heb het een tijdje geleden zelf meegemaakt, bij dezelfde bank en toen is alles zonder problemen verlopen. Wij hebben inderdaad gedaan wat wanton zegt: Lening laten inbrengen in de huwelijksgemeenschap.

Verdere vraag, wanton: Kan dit ook als je niet huwt, maar bv wettelijk gaat samenwonen?

Joeri_J
Topic Starter
Berichten: 650

#6 , 29 nov 2011 13:17

Het is eindelijk in orde geraakt.
Bij de bank hebben ze de juiste papieren ontvangen,
deze hebben we ondertekend,
Dus komt in orde.

Bedankt voor de hulp!

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#7 , 29 nov 2011 13:51

Heb het een tijdje geleden zelf meegemaakt, bij dezelfde bank en toen is alles zonder problemen verlopen. Wij hebben inderdaad gedaan wat wanton zegt: Lening laten inbrengen in de huwelijksgemeenschap.

Verdere vraag, wanton: Kan dit ook als je niet huwt, maar bv wettelijk gaat samenwonen?

Neen , want bij wettelijk samenwonen bestaat er geen gemeenschap. Die leven steeds in een stelsel van scheiding van goederen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”