Vredegerecht

Davy.
Topic Starter
Berichten: 3

Vredegerecht

#1 , 16 nov 2011 19:49

Ik ben gedagvaard voor het vredegerecht, 23 november om 9u30. Bij deze een korte schets van de situatie.

In mijn vorige woonst maakte had ik Belgacom (telefoon) en Euphony (internet). Ik ben vorig jaar in december verhuisd en heb in januari naar Belgacom gebeld om het over te laten zetten. Er is toen iemand geweest die de telefoonlijn in orde heeft gemaakt en ze zouden het verder ook regelen met Euphony (zoals ook vermeld staat op hun website).

Na een paar weken had ik nog altijd geen internet van Euphony, dus opnieuw gebeld en ze zouden het bekijken. Na nog eens 2 weken: nog altijd niks. Aangezien ik internet in mijn huurprijs inbegrepen heb (telenet) heb ik er verder geen gehoor meer aangegeven totdat ik vorige maand ineens een deurwaardersbrief kreeg (bedrag van €400). Daar heb ik ook geen gehoor aangegeven en toen is de dagvaarding gekomen.

In de tussentijd: januari-september heb ik geen enkele schriftelijke factuur ontvangen van Euphony.
Is dat voldoende bewijs dat ik het product niet ontvangen heb (ook al kan ik dat niet schriftelijk bewijzen natuurlijk) en daar dus ook niet voor dien te betalen? Kan Belgacom bij deze in gebreken worden gesteld indien het hun fout is?

En verder nog een andere vraag: kun je onder een dagvaardiging uitgeraken en een locatiewijzing aanvragen? Ik moet maar liefst 4u enkel met de trein/bus en tram om daar te geraken.

Bij voorbaat dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 16 nov 2011 20:08

en ze zouden het verder ook regelen met Euphony

Wat zouden ze regelen? Hebt u Euphony niet op de hoogte gebracht ?
Waarschijnlijk zijn de facturen naar uw oud adres gestuurd.
Hebt u wel een adreswijziging doorgegeven aan Euphony?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Davy.
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 16 nov 2011 20:13

Van de site van Euphony:

1. GOUDEN REGEL
Contacteer Belgacom enkele weken vóór u verhuist. Maak duidelijk dat zowel uw vaste lijn als uw ADSL-signaal op de gewenste dag dienen te verhuizen naar uw nieuwe adres. Belgacom zal alles in orde maken, en Euphony op de hoogte brengen. Veiligheidshalve brengt u ook best ons op de hoogte van uw adreswijziging. Dat kan door een mail of een brief te sturen.

Dat laatste heb ik inderdaad niet gedaan, maar ze kunnen me toch niet beboeten omdat ik niet op veilig gespeeld heb? Normaliter zou Belgacom alles regelen.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 16 nov 2011 20:18

Van de site van Euphony:

1. GOUDEN REGEL
Contacteer Belgacom enkele weken vóór u verhuist. Maak duidelijk dat zowel uw vaste lijn als uw ADSL-signaal op de gewenste dag dienen te verhuizen naar uw nieuwe adres. Belgacom zal alles in orde maken, en Euphony op de hoogte brengen. Veiligheidshalve brengt u ook best ons op de hoogte van uw adreswijziging. Dat kan door een mail of een brief te sturen.

Dat laatste heb ik inderdaad niet gedaan, maar ze kunnen me toch niet beboeten omdat ik niet op veilig gespeeld heb? Normaliter zou Belgacom alles regelen.
In dit geval zal je wel moeten bewijzen dat je Belgacom van het bestaande contract met Euphony op de hoogte hebt gebracht.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 16 nov 2011 20:31

Kijk eens nauwgezet uw overdrachtsformulier na? Dat moet daar normaliter op vermeld staan.

Davy.
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 16 nov 2011 20:31

Van de site van Euphony:

1. GOUDEN REGEL
Contacteer Belgacom enkele weken vóór u verhuist. Maak duidelijk dat zowel uw vaste lijn als uw ADSL-signaal op de gewenste dag dienen te verhuizen naar uw nieuwe adres. Belgacom zal alles in orde maken, en Euphony op de hoogte brengen. Veiligheidshalve brengt u ook best ons op de hoogte van uw adreswijziging. Dat kan door een mail of een brief te sturen.

Dat laatste heb ik inderdaad niet gedaan, maar ze kunnen me toch niet beboeten omdat ik niet op veilig gespeeld heb? Normaliter zou Belgacom alles regelen.
In dit geval zal je wel moeten bewijzen dat je Belgacom van het bestaande contract met Euphony op de hoogte hebt gebracht.
Dat is enkel telefonisch gebeurd, 2x. Dus ik ga het moeten betalen?

En kan ik de locatie laten wijzigen of kan ik daar ook niet onderuit?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”