Hoe intresten laten doen wegvallen

ikke1
Topic Starter
Berichten: 7

Hoe intresten laten doen wegvallen

#1 , 16 nov 2011 17:16

Beste mensen,

Ik betaal al sinds jaar en dag een 2-tal afbetalingen af bij een deurwaarder. Ik dacht dat het bedrag intussen flink verminderd zou zijn. Niets is echter minder waar. Ik schrok me vandaag te pletter toen ik post kreeg. Ik had immers een afschrift gevraag van de nog openstaande schuld. Die intresten,...niet normaal. De afbetalingen doe ik rechtstreeks bij de deurwaarder,..geen schuldbemiddeling, noch collectieve. Kan ik hier iets aan doen of ben ik dan genoodzaakt de hulp van een advocaat in te roepen?
Hartelijk dank alvast voor een reactie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 18 nov 2011 01:36

Wil u hier vanaf geraken is er slechts een oplossing en dat is de collectieve schuldbemiddeling. Die is steeds intrestloos. Maar ik raad u een collectieve schuldbemiddeling ten zeerste af.

Er zijn nog wel een aantal andere middelen om DW's een hak te zetten. Het spijtige is dat dit steeds en altijd in het nadeel van de schuldeiser zal vallen. En die kunnen ook recht hebben op een juiste afbetaling, tenzij het banken zijn natuurlijk, want die vragen niet liever dan bedrogen te worden. :mrgreen:
DW's zijn er nodig, no doubt. U kan er ooit zelf een nodig hebben. Er zijn er echter die op aandringen van hun klant toch trachten een kale kei te stropen wat IMHO een brug te ver is.

Dat DW's niet gratis werken is een understatement. Een DW liet mij ooit weten dat de tegenpartij (schuldeiser) een door mij voorgestelde maandelijkse afbetaling van €85 weigerde (op een bedrag van zo'n €1000). Ik besloot dan maar niets meer te betalen onder het motto wie het kleine niet begeert ... De DW bleef maar zagen en aandringen en ik besloot een jaar daarop dan maar €20 per maand af te lossen op aanraden van mijn advocaat die beweerde dat er weinig kans was dat hij dan effectief zou uitvoeren. De kosten die de DW aanrekende voor zichzelf was telkens ong. €10 op die €20. De schuldeiser kreeg dus lange tijd maar €10 ipv €75 die ik het jaar voordien voorgesteld had. Perfekt normaal in Belgie. Maar u vergist zich dus wat betreft de intresten die dit jaar slechts 3,75% zijn. Het zijn de DW kosten die er telkens bijkomen die de kosten doen oplopen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”