persoonlijke lening

Jackrussell
Berichten: 701

Re: persoonlijke lening

#16 , 09 nov 2011 12:22

Klopt niet. Als je als gehuwde een lening afsluit buiten medeweten van je partner om, kan die laatste de nietigheid ervan inroepen voor de rechtbank.
Vandaar dat banken altijd de andere partner, zelfs bij wettelijk samenwonenden zullen laten meetekenen.
Is niet zo. En ja, dat is best raar.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jojan
Berichten: 739

#17 , 09 nov 2011 13:51

... maaltijdcheques van 7 euro

Ik werk bij een gemeente (een erg grote zelfs) en mijn maaltijdcheques zijn 6 euro waard per stuk.
Mijn partner werkt bij een bank. Werkt 35 uur per week en ik 38 uur per week. Haar maaltijdcheques zijn 6,50 euro per stuk.

Valium
Berichten: 76

#18 , 09 nov 2011 15:21

Hou er wel rekening mee, dat men nu via de kruispuntbank kan achterhalen dat je vriendin op hetzelfde adres woont als jij.
Dus dit is in feite --> samen wonen.
Een andere rekening openen op een andere bank, die je niet kent, gaan zeker via de kruispunt nagaan wie of wat je bent.
Ik zou zeggen : Proberen gaat mee :)

Reclame

Valium
Berichten: 76

#19 , 09 nov 2011 15:24

Klopt niet. Als je als gehuwde een lening afsluit buiten medeweten van je partner om, kan die laatste de nietigheid ervan inroepen voor de rechtbank.
Vandaar dat banken altijd de andere partner, zelfs bij wettelijk samenwonenden zullen laten meetekenen.
Is niet zo. En ja, dat is best raar.

Je kan zelfs geen rekening openen zpnder dat je man/vrouw hiervan op de hoogte wordt gebracht

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#20 , 09 nov 2011 18:12

Klopt niet. Als je als gehuwde een lening afsluit buiten medeweten van je partner om, kan die laatste de nietigheid ervan inroepen voor de rechtbank.
Vandaar dat banken altijd de andere partner, zelfs bij wettelijk samenwonenden zullen laten meetekenen.
Is niet zo. En ja, dat is best raar.

Je kan zelfs geen rekening openen zpnder dat je man/vrouw hiervan op de hoogte wordt gebracht
Hangt af van het huwelijkskontrakt. Bij volledige scheiding van goederen kan iedere echtgenoot zoveel rekeningen openen als hij wil.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Je Oma

#21 , 11 nov 2011 10:15

Een andere rekening openen op een andere bank, die je niet kent, gaan zeker via de kruispunt nagaan wie of wat je bent.
Ik zou zeggen : Proberen gaat mee :)
In welke bank werk je dan wel?

Jackrussell
Berichten: 701

#22 , 05 jan 2012 12:14

Klopt niet. Als je als gehuwde een lening afsluit buiten medeweten van je partner om, kan die laatste de nietigheid ervan inroepen voor de rechtbank.
Vandaar dat banken altijd de andere partner, zelfs bij wettelijk samenwonenden zullen laten meetekenen.
Is niet zo. En ja, dat is best raar.

Je kan zelfs geen rekening openen zpnder dat je man/vrouw hiervan op de hoogte wordt gebracht
Is mij toch gelukt, net zoals een credit card opening zonder dat ze er van op de hoogte werd gebracht...

Je Oma

#23 , 18 jan 2012 23:23

Natuurlijk lukt dat. Kruispuntbank wordt helemaal niet gecheckt zoals Valium beweert. Geen idee waarom hij/zij foutieve informatie verspreidt.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”