Incasso tv vlaanderen

Hevonen
Topic Starter
Berichten: 1

Incasso tv vlaanderen

#1 , 25 okt 2011 21:09

Goede avond,

Door een incorrecte opzegging van mijn abonnement heeft tv vlaanderen een incassobureau ingeschakeld voor een schuld die tweeledig is:
- enerzijds betaalde ik volgens tv vlaanderen nooit de activatievergoeding in 2007 hoewel ik hier nooit aan werd herinnerd en mij hier dus net van bewust was (domiciliëring lopende van in het begin)
- anderzijds ben ik nog een half jaar abonnementsgeld verschuldigd voor 2011 door de incorrecte opzegging

Het incassobureau spreekt echter van slechts één schuld voor het volledige bedrag lopende vanaf 2008 en rekent mij dan ook nalatigheidsinteresten aan vanaf 2008 voor het volledige bedrag.

Telefonisch nam ik met beide partijen contact op. Op deze manier vernam ik van tv vlaanderen het probleem van de onbetaalde activatievergoeding en kreeg ik bevestiging van het half jaar abonnementsgeld 2011. Tv vlaanderen slaagt er echter niet in het probleem van de incorrecte nalatigheidsinteresten recht te zetten bij het incassobureau ondanks hun telefonische beloften. Het incassobureau weigert enige correctie uit te voeren of te verifiëren bij tv vlaanderen en kan ook geen uitleg verschaffen over welke schuld de factuur exact gaat.

Ik betwist de schuld niet en ben bereid deze schuld te vereffenen incl correcte nalatigheidsinteresten (wat ik ook aan beide partijen aangaf) volgens algemene voorwaarden tv vlaanderen.

Hoe krijg ik echter nu een factuur voor het correcte bedrag zodat ik zeker ben dat het dossier definitief wordt afgesloten?

Alvast bedankt om mee te denken.

J

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 25 okt 2011 22:07

Verzoek het bedrijf u rechtstreeks het juiste bedrag te laten kennen en betaal dit rechtstreeks via overschrijving aan het bedrijf, NIET het incassobureau.

Joeri_J
Berichten: 650

#3 , 26 okt 2011 09:38

U kan, daar u de schuld niet betwijfeld, het bedrag zonder intrest al betalen (rechtstreeks aan tv-vlaanderen)
verzoek hen verder zoals Vandenbos aangeeft, om de correcte intresten.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”