Onbetaalde Visakaart

amancay
Topic Starter
Berichten: 1

Onbetaalde Visakaart

#1 , 15 okt 2011 18:48

Beste,

Ik ben op een zeer moeilijke situatie, en zou graag weten wat ik eraan moet doen..
Ik ben 1 jaar geleden naar het buitenland weg gegaan. Ik had toen in belgïe ongeveer 1000 € op een visakaart die ik nog moest betalen, heel naif dacht ik "ik blijf die maandelijkse bedragen vanuit het buitenland betalen, zodat ik die geld nu niet moet afgeven.." Dat heb ik een paar maanden gedaan, maar § maand geleden hebben ze mijn maatschappij hier gesloten (spaanse crisis) en op straat gezet... het is al 3 maand dat ik de visa niet kan terugbetalen, en ik weet niet wat er kan gebeuren. Ik ben eigenlijk héél bang en weet niet wat te doen.
Ik ben geen eigenaar, nog in Belgiê nog hier in Spanje, eigenlijk heb ik nu niets van waarde op mijn eigendom.
Wat kan er gebeuren? Mijn intentie is het bedrag samenstellen zó snel mogelijk en die terug betalen, maar ik weet niet hoeveel gaan ze NU vragen? Nog wat voor problemen kan ik krijgen...

Alvast hartelijk bedankt,
Met vriendelijke groeten

Amancay

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 19 okt 2011 23:41

Wat een paniek om een peulschil van €1000. U zal natuurlijk ondertussen wel op de zwarte lijst staan voor een tijdje zodat u geen CC meer kan krijgen. U contacteert gewoon de bank en vraagt om een minnelijke regeling. U kan ook zelf naar de rechter stappen (beter want de %-voet zal lager liggen) en met een goede advocaat of eventueel zelf kan u argumenteren dat u veel te snel een CC ontvangen hebt. Wat nog schijnt te kloppen ook. Of u stapt nr. het OCMW en vraagt een collectieve schuldenregeling aan (een collectieve schuldenregeling zou ik normaal gesproken iedereen afraden, maar bij een zo klein bedrag valt dat nog wel te riskeren).

Ik krijg hier wekelijks bijna smeekbeden van de bank(en) binnen en op SMS !!! die me melden dat ik nog over zo en zoveel duizenden €'s kan beschikken om naar mijn rek-courant over te schrijven. De banken willen en doen er alles aan om u in te schulden te steken, en dat kunnen en/of willen ze niet afleren.

Hoe komt dat ? Heel eenvoudig door altijd correct uw maandelijkse afbetalingen te doen sta je bovenaan de lijst van betrouwbare klanten.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”