Duitse leverancier - betwiste goederen/facturen via mail

pukkie77
Topic Starter
Berichten: 3

Duitse leverancier - betwiste goederen/facturen via mail

#1 , 11 okt 2011 13:04

Beste

ik zit met een vervelende zaak , hopelijk kan er mij iemand verder helpen. ik zal het hele verhaal kort maar zo volledig mogelijk proberen schetsen.

ikzelf heb een éénmanszaak in breiwol en handwerk.
mijn breiwol bestel ik bij een duitse leverancier die ook per seizoen een aantal boeken uitbrengt met modellen in nieuwe draden, kleuren ...
per jaar kwam er een vertegenwoordiger om de bestelling wol op te nemen , kleinere bestellingen konden via mail.
éénmaal per jaar, tegen december/januari kwam die langs om de boeken te noteren, dwz de hoeveelheden per boek.
ditmaal heb ik in december niemand gezien en ook niet in januari. zij bleven wel boeken toesturen en dus ook facturen.
ik heb verscheidene mails verzonden met de vraag om de vertegenwoordiger langs te sturen en om een bestelling wol te plaatsen en om te aantallen van de boeken aan te passen. steeds werd er gezegd dat de vertegenwoordiger mij wilde spreken... Maar die heb ik nooit gehoord of gezien. ik mocht van hen ook geen bestelling wol plaatsen zonder de vertegenwoordiger te zien.
resultaat: ik heb een heel aantal boeken gekregen met facturen zonder wol te hebben voor de lente/zomer collectie.
na vele mails hebben ze dan mijn abonnement stop gezet terwijl ik eigenlijk enkel het aantal boeken wilde aanpassen en een bestelling wilde plaatsen.
nu willen ze dat ik de helft van alles betaal.
hebben ze hier recht op ?
op het document dat ik heb getekend voor het jaar 2010 staat :
'het abonnement kan 4 weken voor het einde van het jaar schriftelijk opgezegd worden. Eventuele veranderingen met betrekking tot de abonnementen (bv bij vervallen/nieuwe titels) wordt u ieder einde van het jaar door uw vertegenwoordiger medegedeeld, om uw persoonlijke afstemming te behouden.'
er is niemand langsgeweest en ze hebben ook boeken verzonden die ik vorig jaar niet besteld had.
kan ik nu weigeren te betalen?
ze hebben nu ook al een incassobureau onder de arm genomen ...

alvast bedankt voor eventuele reacties

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding