geachte,
Door een vertraging van een lokale vlucht van een portugese luchtvaartmaatschappij (geboekt via website SATA rechtstreeks , dus zonder reisbureau) misten wij onze internationale verbindingsvlucht. SATA wilde onze vlucht niet herboeken en hierdoor werden wij genoodzaakt +- 1000 euro extra kosten te maken . Na al een lange strijd +- 1.5 jaar en bemiddeling via het ECC en na een procedure via het vredegerecht in het antwerpse zijn wij nu in het bezit van een uitvoerbaar verklaard europees betalingsbevel . Dit werd door het ECC niet officieel vertaald in het portugees overgebracht naar SATA, Portugal maar zij reageren totaal niet . Ook zoals voorheen reageren zij op geen enkele mail .
Wat kunnen wij best doen als volgende stap ?
Ergens vermoeden wij een incassobureau inschakelen ? Wat met deze extra kosten, kunnen we deze bijkomend verhalen en zo ja op welke wijze ? Als wij een incassobureau inschakelen dienen wij het in het nederlands opgesteld europees betalingsbevel nog eerst officieel te laten vertalen ergens ? Hopelijk kan iemand van jullie ons helpen .