Gisteren kreeg mijn moeder een brief in de bus van een incassobureau in opdracht van Telenet.
Zij werd in gebreke gesteld voor het niet betalen van een aantal facturen en aangemaand tot het betalen van de som van +/- 2000 euro.
Nu moet u weten dat zij tot op vandaag nog geen enkel contact gehad heeft met Telenet.
Dus geen abonnement afgsloten, geen fakturen ontvangen (logisch natuurlijk) en dus al zeker geen klant.
Wij vermoeden hier een geval van fraude en/of misbruik van identiteitsgegevens door eigen familie !!
Ik heb Telenet reeds ingelicht maar heb nog geen reaktie ontvangen.
Het incassobureau zegt dat ze Telenet het advies zullen geven om te dagvaarden.
Wat kunnen wij doen om te vermijden dat mijn moeder aansprakelijk gesteld wordt voor iets waar ze dus NOOIT voor getekend heeft of van af weet !!!
Mijn moeder is natuurlijk in paniek en verwacht elk moment de deurwaarder.
Hoe Telenet ineens mijn moeder haar gegevens heeft is mij een raadsel.
Ik vermoed dat het familielid een contract heeft afgesloten met de identiteitskaartnummer van mijn moeder bij een telenetwinkel.
Nu dat familielid (dat trouwens op een ander adres woont) niet meer betaald aan Telenet heeft Telenet daar alles afgesloten en verhalen zij alles op mijn moeder.
Maar waarom komt Telenet dan nu ineens bij mijn moeder terecht ????
Advies over welke stappen we kunnen nemen zijn meer dan welkom !!!!