geen hypothecaire lening door zwarte lijst

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

Re: geen hypothecaire lening door zwarte lijst

#16 , 04 sep 2011 11:45

Beste,

Omdat men mij citeert wil ik hier graag expliciet op antwoorden. Een vermelding op de zwarte lijst is een feitelijk bewijs dat een kredietnemer zijn contractuele verplichtingen niet is nagekomen. Wat de reden daarvoor is is in se irrelevant. Zeker als die melding nog maar 6 maand oud is, is de kans bijzonder groot dat de feitelijke aanleiding nog niet geheel opgelost is, of dat er in elke geval nog geen mogelijkheid is geweest om terug een eigen startkapitaal op te bouwen. Bij een woonkrediet zal ja al vlug 15 tot 20 % eigen inbreng nodig hebben - en dat mag je als minimaal beschouwen. Een kredietnemer op de zwarte lijst met daarenboven een 100 % lening is absoluut onhaalbaar bij een degelijke bank. Meer zelfs - indien een bank dat toch zou doen én het krediet loopt fout - dan zal die kredietverstrekker door de beslagrechter wandelen gestuurd worden.
Uiteraard heeft iedereen recht op een nieuwe kans, alleen werkt een bank met gelden die niet haar eigendom zijn, en is het haar taak om slechte risico's te vermijden.
Een goede raad : spaar eerst een jaar of twee. Daartegen ban je van de zwarte lijst af en kan je die nieuwe start op een gezonde manier nemen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CurlyD.
Berichten: 3

#17 , 16 dec 2011 12:09

Toch altijd een speciale uitleg die je krijgt als mensen op de zwarte lijst staan hé.
Je denkt op de zwarte lijst te staan (dus je weet maar al te goed dat je een lening niet correct hebt terugbetaald), maar toch ben je niet geneigd te betalen want je hebt immers nooit een brief ontvangen (leugens) beweer je?

Je wist maar al te goed dat je nog een achterstal had, maar omdat je geen loonsbeslag kreeg dacht je van: "ik zal het maar zo laten en hopen dat de bank het vergeet". En nu wil je een huisje kopen en schiet je natuurlijk in paniek want die brief de je kreeg (wedden dat je er minstens 1tje gekregen hebt?) had je achteloos weggegooid en nu wil je alsnog betalen anders kan je je huisje wel vergeten aan een leuke rentevoet!
Ik ga hier niet TE veel woorden aan vuilmaken MAAR

ten eerste: heb ik ergens ontkent dat ik niet wist dat ik deze lening niet terug betaalde??? Ik wist verdomme goed genoeg wat de gevolgen waren maar als ik het niet kan betalen dan gaat het niet hé ik kan het geld niet toveren!!!
Ten tweede noem mij geen leugenaar, want u vooroordelen hangen hier al dik mijn voeten uit zenne, ik heb vorige week bevesting van de nationale bank gekregen dat deze naar mijn vorige adres gestuurd is.
Dus heb ik dan een brief gekregen?? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Mag ik dan nu een tweede kans krijgen om mijn leven op te bouwen???
Awel ik hoop dat gij ergens in u leven eens diep in de shit komt te zitten sé
Ik vroeg gewoon iemand die daar eventueel ervaring mee had geen commentaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!

@ radeloosje: Je blijft zowiezo een 12 maanden gemeld op de nationale bank. Wanneer je de openstaande schuld hebt betaald staat erbij vermeld geregulariseerd (willen zeggen dat je het openstaande saldo betaald hebt). De ene bank is helaas de andere niet en misschien een leuk idee om eens rond te kijken. Het zal niet simpel zijn maar er zijn altijd banken die wel willen helpen.
hoop dat je weer een mooie toekomst tegemoet gaat.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”