geen hypothecaire lening door zwarte lijst

radeloosje
Topic Starter
Berichten: 6

geen hypothecaire lening door zwarte lijst

#1 , 30 aug 2011 13:19

Goedemiddag,

Ik en mij partner zouden graag een huisje kopen in wuustwezel van 165000 euro.
Nu sta ik sinds een half jaar (denk ik want ik heb nooit een schrijven ontvangen) op de zwarte lijst voor 700 euro wegens een stomme tegenslag in mijn prive leven.
Ik ga deze nu in 1 keer terugbetalen maar ik blijf natuurlijk nog steeds op die lijst staan.
Ik zou nu heel graag gaan horen voor een lening bij de bank waar ik al van mij 12 jaar klant ben.
Zouden deze onze lening weigeren?

Alvast bedankt!

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 aug 2011 13:33

Ik kan mijn glazen bol eventjes niet vinden.

Ga eens in de volgende thread kijken naar het antwoord van BaseJumper.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 13&t=31640

De zwarte lijst staat er niet letterlijk tussen, maar als U daar effectief op staat, zult U waarschijnlijk niet met veel enthousiasme onthaald worden. Maar waarom gaat U niet gewoon bij de bank langs, nee heb je en ja kan je misschien krijgen ...

Je Oma

#3 , 30 aug 2011 14:00

Toch altijd een speciale uitleg die je krijgt als mensen op de zwarte lijst staan hé.
Je denkt op de zwarte lijst te staan (dus je weet maar al te goed dat je een lening niet correct hebt terugbetaald), maar toch ben je niet geneigd te betalen want je hebt immers nooit een brief ontvangen (leugens) beweer je?

Je wist maar al te goed dat je nog een achterstal had, maar omdat je geen loonsbeslag kreeg dacht je van: "ik zal het maar zo laten en hopen dat de bank het vergeet". En nu wil je een huisje kopen en schiet je natuurlijk in paniek want die brief de je kreeg (wedden dat je er minstens 1tje gekregen hebt?) had je achteloos weggegooid en nu wil je alsnog betalen anders kan je je huisje wel vergeten aan een leuke rentevoet!

Reclame

radeloosje
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 30 aug 2011 14:25

Ik kan mijn glazen bol eventjes niet vinden.

Ga eens in de volgende thread kijken naar het antwoord van BaseJumper.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 13&t=31640

De zwarte lijst staat er niet letterlijk tussen, maar als U daar effectief op staat, zult U waarschijnlijk niet met veel enthousiasme onthaald worden. Maar waarom gaat U niet gewoon bij de bank langs, nee heb je en ja kan je misschien krijgen ...


ik vroeg niet om in uwe glazen bol te kijken het enige wat ik vroeg is of iemand die daar mss ervaring mee gehad heeft....
ach swat laat ook al maar.

radeloosje
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 30 aug 2011 14:31

Toch altijd een speciale uitleg die je krijgt als mensen op de zwarte lijst staan hé.
Je denkt op de zwarte lijst te staan (dus je weet maar al te goed dat je een lening niet correct hebt terugbetaald), maar toch ben je niet geneigd te betalen want je hebt immers nooit een brief ontvangen (leugens) beweer je?

Je wist maar al te goed dat je nog een achterstal had, maar omdat je geen loonsbeslag kreeg dacht je van: "ik zal het maar zo laten en hopen dat de bank het vergeet". En nu wil je een huisje kopen en schiet je natuurlijk in paniek want die brief de je kreeg (wedden dat je er minstens 1tje gekregen hebt?) had je achteloos weggegooid en nu wil je alsnog betalen anders kan je je huisje wel vergeten aan een leuke rentevoet!
Ik ga hier niet TE veel woorden aan vuilmaken MAAR

ten eerste: heb ik ergens ontkent dat ik niet wist dat ik deze lening niet terug betaalde??? Ik wist verdomme goed genoeg wat de gevolgen waren maar als ik het niet kan betalen dan gaat het niet hé ik kan het geld niet toveren!!!
Ten tweede noem mij geen leugenaar, want u vooroordelen hangen hier al dik mijn voeten uit zenne, ik heb vorige week bevesting van de nationale bank gekregen dat deze naar mijn vorige adres gestuurd is.
Dus heb ik dan een brief gekregen?? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Mag ik dan nu een tweede kans krijgen om mijn leven op te bouwen???
Awel ik hoop dat gij ergens in u leven eens diep in de shit komt te zitten sé
Ik vroeg gewoon iemand die daar eventueel ervaring mee had geen commentaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Je Oma

#6 , 30 aug 2011 14:31

Ipv gewoon eerlijk te zijn... Zelfs dat lukt niet...

Zucht: achterstal betalen en een jaar wachten tot de melding van de nationale bank is, dat is het beste wat je kan doen.

Gaat de bank weigeren? Sommige banken zullen weigeren ja, ofwel de intrestvoet verhogen en/of een hogere persoonlijke inbreng eisen.

Dus: best betalen en jaartje wachten!

Ten tweede noem mij geen leugenaar, want u vooroordelen hangen hier al dik mijn voeten uit zenne, ik heb vorige week bevesting van de nationale bank gekregen dat deze naar mijn vorige adres gestuurd is.
Dus heb ik dan een brief gekregen?? NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
En nooit een brief gekregen van de bank waar je de lening aanging? Nooit intentie tot loonsbeslag geweest (als je werkt tenminste)? Nooit zelf gedacht van aj, ik weet dat ik nog moet betalen en zal zelf eens gaan horen voor een oplossing?
Ik kan ook tussen de lijnen lezen dat je al elders een krediet bent proberen aangaan en dat ze je daar al gezegd hebben dat er een negatieve melding is (anders had je nooit je licht opgestoken bij de NBB..)
ten eerste: heb ik ergens ontkent dat ik niet wist dat ik deze lening niet terug betaalde??? Ik wist verdomme goed genoeg wat de gevolgen waren maar als ik het niet kan betalen dan gaat het niet hé ik kan het geld niet toveren!!!
En nu, plots, er een huisje moet gekocht worden is het geld er wel? Tja.
Laatst gewijzigd door Je Oma op 30 aug 2011 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 30 aug 2011 14:39

ik heb vorige week bevesting van de nationale bank gekregen dat deze naar mijn vorige adres gestuurd is.
!
Dus geen adreswijziging aan bPost doorgegeven. Kost 20 € voor 4 maanden.

radeloosje
Topic Starter
Berichten: 6

#8 , 30 aug 2011 15:00

Ik heb dit idd te horen gekregen bij een bank (tussen de regels door lezen tssssss hoe kan ik anders weten dat ik op de zwarte lijst sta????daar moet ge nu gene slimme voor zijn om dat te ontcijferen hé)
Ik heb deze week een afspraak bij mijn eigen bank maar ik wou gewoon weten aan wat ik mij kan verwachten en of er iemand is die wel zijn hypothecaire lening heeft gekregen...

ik ga hier gewoon verder niet meer op reageren.
Ik hoor het donderdag zelf wel bij de bank!
In ieder geval bedankt voor nen hoop zever!

Je Oma

#9 , 30 aug 2011 15:06

Ik heb dit idd te horen gekregen bij een bank (tussen de regels door lezen tssssss hoe kan ik anders weten dat ik op de zwarte lijst sta????daar moet ge nu gene slimme voor zijn om dat te ontcijferen hé)
In je openingspost schreef je:

Nu sta ik sinds een half jaar (denk ik want ik heb nooit een schrijven ontvangen) op de zwarte lijst voor 700 euro wegens een stomme tegenslag in mijn prive leven.

In 't vervolg eerst nadenken vooraleer je agressief wordt.

radeloosje
Topic Starter
Berichten: 6

#10 , 30 aug 2011 15:19

Ik heb dit idd te horen gekregen bij een bank (tussen de regels door lezen tssssss hoe kan ik anders weten dat ik op de zwarte lijst sta????daar moet ge nu gene slimme voor zijn om dat te ontcijferen hé)
In je openingspost schreef je:

Nu sta ik sinds een half jaar (denk ik want ik heb nooit een schrijven ontvangen) op de zwarte lijst voor 700 euro wegens een stomme tegenslag in mijn prive leven.

In 't vervolg eerst nadenken vooraleer je agressief wordt.


Heb ik een bewijs zwart op wit dat dit effectief zo is??? dus voor mij blijft dit zo gissen zenne!!!!!!!!!! Ik heb nog steeds geen bewijs gekregen.
De nationale bank geeft GEEN informatie aan de telefoon door deze mag schriftelijk opgevraagd worden (wat ik ondertussen heb gedaan)
Deze persoon zei mij dat deze brief niet noodzakelijk een bevestiging kan zijn het kan ook een verwittiging zijn geweest aangezien ze geen loonbeslag hebben gedaan.
ik agressief?? hoe hard wordt ik hier aangevallen en veroordeeld?

Je Oma

#11 , 30 aug 2011 15:29

Als de vorige bank je gezegd heeft dat er een openstaande lening is die gemeld is kan je er vanuit gaan dat dat effectief zo is (zij raadplegen immers ook de nationale bank).
Loonsbeslag: was/is er een beslagbaar loon? Los uit de pols dacht ik dat de eerste 1200 euro/maand niet beslagbaar waren en als er een kind ten laste is zelfs nog meer. Dus mss konden ze geen loonsbeslag uitvoeren (is maar een gok van mij)

Tip: ga eens naar de bank waar de lening liep en vraag het daar ook eens (vraag naar de juridische dienst-dienst contentieux)
Wat betreft tot het aanvraag tot hypothecair krediet: Het zou evenwel best zijn moest je voorafgaandelijk dat achterstallig bedrag aanzuiveren (regulariseren), want een openstaande negatieve melding weegt echt wel een pak zwaarder door dan een geregulariseerde (aangezuiverde) negatieve melding.

Toch veel succes donderdag!

radeloosje
Topic Starter
Berichten: 6

#12 , 30 aug 2011 15:35

Dank je wel!

Lanox
Berichten: 3520
Juridisch actief: Nee

#13 , 30 aug 2011 15:37

Vraag:
Zouden deze onze lening weigeren?
Antwoord:
Ik kan mijn glazen bol eventjes niet vinden.
Waar ik dus gewoon mee bedoelde dat niemand zeker weet hoe een bank Uw dossier gaat aanpakken.

Verdere uitleg over hoe dit aangepakt wordt kon U in de rest van mijn antwoord vinden.
Ga eens in de volgende thread kijken naar het antwoord van BaseJumper.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 13&t=31640

De zwarte lijst staat er niet letterlijk tussen, maar als U daar effectief op staat, zult U waarschijnlijk niet met veel enthousiasme onthaald worden. Maar waarom gaat U niet gewoon bij de bank langs, nee heb je en ja kan je misschien krijgen ...

Je Oma

#14 , 01 sep 2011 21:45

Hoe is het afgelopen?

Franciscus
Berichten: 38587

#15 , 01 sep 2011 21:54

Naar mijn vorig adres gestuurd??? Wel de NBB gebruikt de gegevens van het rijksregister. Als het een AS was komt die terug bij onbestelbaarheid.
Ben je ook ambtelijk geschrapt geweest of gewoon laattijdig uw adreswijziging doorgegeven bij gemeente?
Ook de schuldeiser kon u blijkbaar niet meer bereiken?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”