Deurwaarderskosten gemaakt na betaling

geirriteerde man
Topic Starter
Berichten: 4

Deurwaarderskosten gemaakt na betaling

#1 , 19 aug 2011 19:31

Beste,

zoals titel reeds zegt

Deurwaarder bureau rekent mij kosten aan gemaakt 14 dagen nadat de openstaande factuur verreffend is.

Kan dat allemaal, of is dit een manier om verloren kosten toch te derven?


alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden
Berichten: 2810

#2 , 19 aug 2011 19:33

De prestatie van de deurwaarder zal toch wel gerelateerd zijn aan de openstaande factuur? Staat daar geen datum bij?
Handige documenten voor Personenrecht

geirriteerde man
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 19 aug 2011 19:40

ja staat datum bij, betaald op 1/8/11 & deurwaarder bezoek op 17/8/11. Was niet thuis. Heb dan savonds zelf men overschrijving op pdf file doorgestuurd & zagen ze dat het inderdaad al betaald was. Het is toch niet mijn schuld dat er geen communicatie is.

Reclame

lucgescheiden
Berichten: 2810

#4 , 19 aug 2011 20:13

U betaalde mogelijk niet aan de deurwaarder, maar aan de oorspronkelijke schuldeiser...?
Handige documenten voor Personenrecht

geirriteerde man
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 19 aug 2011 20:48

klopt, maar er zit een termijn v 14 dagen tussen, tijd genoeg om een mailtje/fax/brief te sturen. Want het zou een lucratief zakentje kunnen zijn van deurwaarderkantoren anders, na betaling nog ff binnenspringen & passeren langs de kassa.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#6 , 19 aug 2011 20:55

Uw oorspronkelijke schuldeiser zal de inning reeds aan de deurwaarder hebben overgedragen.
Deze maakte hierop kosten, die hij uiteraard wenst vergoed te zien.
U kan u beklag gaan maken bij de schildeiser, doch deze zal de deurwaarder pas hebben aangesproken nadat u herhaaldelijk in gebreke werd gesteld....
Ik vrees dat dergelijke praktijken waterdicht zijn.
Handige documenten voor Personenrecht

geirriteerde man
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 19 aug 2011 21:21

Het document v d deurwaarder spreekt op hetzelfde reknr als het reknr waarop ik gestort heb. Dus daar kan het eigenlijk niet aanliggen.

Het feit is gewoon. Rekening + kosten is betaald -> schuld weg -> 14 dagen later maken ze opnieuw kosten omdat ze hun werk niet goed doen blijkbaar en dan proberen ze het te verhalen op mij ? want had gisteren telefonisch contact & idd sorry meneer, is een groot misverstand, blijkbaar heeft onze 'klant' het nagelaten om het door te geven, etc en vandaag komen ze zo af 200€ derbij & ja zolang er niks op papier staat ben je nergens.

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#8 , 22 aug 2011 21:40

als u uw schuld hebt betaald (hoofdsom + kosten) bij de op dat moment laatste vermaning van een gerechtsdeurwaarder of een andere schuldeiser en daarna volgt nog
een vermaning met kosten en dergelijke dan vrees ik dat de eiser toch weinig of geen recht van spreken heeft tenzij op de voorgaande zou vermeld staan dat er nog
kosten te verwachten zijn. zo kunt ge natuurlijk bezig blijven als schuldeiser of in zijn opdracht werkend.
Mijn inziens is dit gewoon een machtsspelletje. Veel deurwaarders denken nog altijd dat een mens gaat bibberen als zij op het toneel verschijnen.
Ik zou toch maar even een advocaat of beter een wetswinkel binnenstappen. voor dergelijk voorvalletjes kunnen zij u prima helpen.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

lucgescheiden
Berichten: 2810

#9 , 22 aug 2011 21:47

Zij zouden op hun beurt een machtspelletje kunnen spelen, en
de schuldeiser aanmanen om de deurwaarder zelf te betalen als zijnde de opdrachtgever.
Dit zal dan escaleren in een maandenlange welles-nietes spelletje waarna er van de 200 euro kosten, nog weinig zal overschieten, vrees ik.
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”