collectieve schuldbem en davo

bangemama
Topic Starter
Berichten: 57

collectieve schuldbem en davo

#1 , 18 aug 2011 22:18

mijn man zit in coll schuldbemiddeling, zijn ex is schuldeiser.
een maand na de goedkeuring van de rechtbank heeft ze een aanvraag gedaan bij davo.
ze verkreeg haar aanvraag en zorgde ervoor dat mijn man nu ook alle bijkomende kosten en intresten moeten betaald worden.
ze verkrijgt momenteel ook lopende alimentatie en alimentatie van mijn man, en davo vind dat mijn man dat moet terug betalen.

ze heeft dus gelogen tegen davo en ervoor gezorgd dat mijn man een nog grotere schuldenlast heeft dan voorzien.

mijn man is hier echter niet mee akkoord dat hij hiervoor moet betalen en de schuldbemiddelaar is ook al niet van de snelste.
wat kunnen we hieraan doen, want als je van davo een antwoord wil kan je lang wachten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Artis
Berichten: 184

#2 , 04 okt 2011 07:48

Langs wie wordt het OG betaald? Dient je man dat te doen via zijn leefgeld? Waarover heeft zijn ex precies gelogen? DAVO zal zich baseren op het vonnis en zal nakijken of die verplichtingen zijn vervuld.

verder:
1) Met alle mogelijke stavingsstukken (vonnis OG rechtbank, beslissing DAVO, ALLE betalingsbewijzen OG, ...) een prodeo/advocaat inschakelen
2) Via een eenvoudig (gemotiveerd) verzoekschrift bij het vredegerecht een vermindering/kwijtschelding vragen van het gevonniste OG
3) Voorlopig blijven betalen

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 04 okt 2011 21:59

Wat heeft het ene de collectieve schuldregeling en niet bemiddeling te maken met een eis via DAVO. Bij mijn weten heb je daar een uitvoerbaar vonnis voor nodig?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”