mede-lener

paulusd
Topic Starter
Berichten: 1

mede-lener

#1 , 30 jul 2011 00:05

Ik heb een tijdje geleden een persoonlijke lening aangegaan samen met een andere persoon (mede-lener).
Ik zou de helft afbetalen en hij de andere, hij doet die nu al een tijdje niet meer dus betaal ik nu het volledige bedrag.

1) Heeft hij een verplichting om de helft te betalen?
2) Wat gebeurt er als ik niet meer betaal?
3)Ik ben nu op ziekenpensioen, kunnen ze dan nog beslag leggen op mijn pensioen of kan enkel de mede-lener problemen krijgen met deurwaarders indien er niet meer betaald wordt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 30 jul 2011 00:15

1) Heeft hij een verplichting om de helft te betalen? Ja, u kunt dat van hem terugvorderen.
2) Wat gebeurt er als ik niet meer betaal? Als mede-ondertekenaar bent u vermoedelijk hoofdelijk aansprakelijk. Bank kan met alle rechtsmiddelen u verplichten tot betaling.
3)Ik ben nu op ziekenpensioen, kunnen ze dan nog beslag leggen op mijn pensioen of kan enkel de mede-lener problemen krijgen met deurwaarders indien er niet meer betaald wordt? Ja daar kunnen ze beslag op laten leggen. Ze kunnen invorderen bij beide ontleners.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”