Kan mijn vennootschap krediet aangaan als ik op de zwarte li

Witte0612
Topic Starter
Berichten: 1

Kan mijn vennootschap krediet aangaan als ik op de zwarte li

#1 , 29 jul 2011 13:53

Hoi,

door onoplettendheid door mij ben ik op de zwarte lijst gevlogen, nu heb ik ook tezamen met nog iemand anders een bvba die een investering zou moeten maken waardoor ik een krediet moet aanvragen bij de bank. Heeft het gevolgen voor mijn BVBA dat ik persoonlijk op de zwarte lijst sta of wordt dit appart gehouden?

Alvast bedankt voor de info

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 29 jul 2011 15:05

Zolang de bvba zelf de nodige waarborgen kan aanbrengen denk ik niet dat er een probleem is. Daarentegen, indien de bank een persoonlijke borgstelling eist zal die van u niet aanvaard worden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 jul 2011 16:37

De banken eisen altijd een persoonlijke borgstelling als het om een BVBA gaat voor een lening, want anders hebben ze niks als er iets mis mocht gaan, en zoals iedereen weet, een bank is geen liefdadigheidsinstelling.
En het is niet omdat je op de zwarte lijst staat dat je u niet kan borg stellen, de bank ziet onmiddellijk bij wie en voor hoeveel schulden je op de lijst staat en als dit aanvaarbaar is waarom niet, ook als ze afbetaald zijn blijf je er nog 12 maanden opstaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”