incasso buro

mama van zes
Topic Starter
Berichten: 12

incasso buro

#1 , 07 jan 2007 19:12

ik heb een vraagje ivm een incaso buro
mijn schoonzusje heeft na bijna 8 jaar ineens een brief gehad avn een incaso buro dat ze 870? moet betalen terwijl ze een schuld heeft van 300? aan neckerman nu is mijn vraag kan zij betalen aan neckerman? kan dan dat incaso buro iets doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 09 jan 2007 14:04

?Art.1690.? 1...De overdracht kan slechts tegen de gecedeerde schuldenaar worden ingeroepen vanaf het ogenblik dat zij aan de gecedeerde schuldenaar ter kennis werd gebracht of door hem werd erkend...De overdracht kan niet worden ingeroepen tegen de te goeder trouw zijnde schuldeiser van de overdrager aan wie de schuldenaar te goeder trouw en voordat de overdracht hem ter kennis werd gebracht, bevrijdend heeft betaald...?(Burgerlijk Wetboek).

Ik ga ervan uit dat NECKERMAN uw schoonzusje nooit de overdracht van zijn schuldvordering aan het incasso-bureau heeft ter kennis gebracht.Het incasso-bureau treedt in dat geval op als lasthebber van NECKERMAN,die de schuldeiser van uw schoonzusje blijft.Zij kan dus best aan NECKERMAN betalen wat ze verschuldigd is.

Onderzoek de algemene voorwaarden van NECKERMAN op de bestelbon(niet op een later document) om te weten wat ze verschuldigd is aan intresten,boetes,schadevergoedingen.

?Art.5.Het is verboden aan de consument enige vergoeding te vragen,anders dan de overeengekomen bedragen in de onderliggende overeenkomst in geval van niet-naleving van de contractuele verbintenissen?(Wet minnelijke invordering consumentenschuld 20 december 2002).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”