schuldbemiddelling

sneeuwwitje
Topic Starter
Berichten: 2

schuldbemiddelling

#1 , 23 jun 2011 22:18

hallo
we zitten in schuldbemiddelling en iemand uit naaste familie is overleden we hebben te horen gekregen dat we recht hebben op een klein deel van de erfenis mijn vraag is nu geeft de notaris dit door aan onze schuldbemiddellaar, de bank, of moeten wij dit zelf melden aan onze bemiddellaar

hopend op een positieve reactie laat ik u met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 23 jun 2011 22:53

Collectieve schuldbemiddeling of gewone?

sneeuwwitje
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 23 jun 2011 22:53

collectieve

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 23 jun 2011 23:05

Normaal gezien dient u dit zelf onmiddellijk aan uw schuldbemiddelaar te melden dacht ik. Het niet rapporteren kan aanleiding geven tot het ontbinden van de collectieve en jullie opnieuw blootstellen aan de individuele schuldeisers.

jojan
Berichten: 739

#5 , 24 jun 2011 07:58

"Je moet veranderingen in je leven (bijvoorbeeld een huwelijk, verlies van inkomen, een erfenis...) steeds aan de schuldbemiddelaar melden. Hij zal dan nagaan of er een herziening van de minnelijke aanzuiveringsregeling mogelijk is. Wanneer je een gerechtelijk aanzuiveringsregeling hebt, zal de rechter hierover moeten oordelen. Normaal zal de schuldbemiddelaar hiervoor initiatief nemen, maar wanneer hij dit niet doet, kan je zelf naar de rechter stappen. Je kan hiervoor ook altijd een beroep doen op een pro-Deoadvocaat."


http://www.eerstehulpbijschulden.be/sch ... herziening" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”