Lening overdragen

malcolm
Topic Starter
Berichten: 10

Lening overdragen

#1 , 22 mei 2011 20:09

Hallo

Een vriendin van mij (A) heeft paar jaar geleden een lening aangegaan voor haar beste vriendin (B). (Een zogezegde autolening)
Deze lening was een gunst voor haar vriendin (B), die in moeilijkheden zat en dringend geld nodig had, (B) kon geen lening aangaan bij de bank (waarschijnlijk zwarte lijst of zo) dus hadden zij onderling afgesproken dat (A) dit voor haar zou doen en dat (B) de lening zou terugbetalen (dit niet direct). Je hoort het al aankomen zeker?

Op dit moment betaald (A) nog steeds maandelijks de aflossing zo'n +-230p/m
(B) heeft haar niet aan de afspraken gehouden en heeft nog geen cent terugbetaald.
Nu hebben zij met elkaar hierover gesproken en is (B) bereid om op één of andere manier de lening op haar te nemen.
(B) zit in een schuldbemiddeling en is werkloos.

Dat maakt voor (A) uiteraard niks uit als zij maar kan stoppen met voor iets te betalen wat voor haar geen nut heeft gehad.
(B) is bereid om dit op papier te zetten of hoe dan ook als dit maar opgelost geraakt.

Alvast bedankt voor jullie tijd en hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 22 mei 2011 20:16

Is die schuld van B aan A mee in de schuldbemiddeling opgenomen. Dit zal wel geen voorrang krijgen in de afbetaling , maar het geeft het een officieel karakter.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

malcolm
Topic Starter
Berichten: 10

#3 , 22 mei 2011 20:19

Is die schuld van B aan A mee in de schuldbemiddeling opgenomen. Dit zal wel geen voorrang krijgen in de afbetaling , maar het geeft het een officieel karakter.
Ik snap niet goed wat je bedoeld?

Reclame

malcolm
Topic Starter
Berichten: 10

#4 , 23 mei 2011 15:23

Iemand anders enig idee? Aangezien ik helemaal niet begrijp wat "wanton" wil zeggen.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 23 mei 2011 18:58

Iemand die in schuldbemiddeling zit , moet al zijn schulden ( leningen , voorschotten , betalingsachterstanden) bekend maken en mededelen aan de rechter , waardoor deze een inzicht krijgt van de situatie. Men mag verwachten dat dat hier gebeurd is , anders wordt de zaak nog hopelozer. Want de dossierhouder hoeft slechts rekening te houden met de opgegeven schuldeisers. Hij stelt daarop zijn afbetalingsplan op en regelt ook mee de andere uitgaven van de persoon in schuldbemiddeling door hem 'zakgeld' te geven.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

malcolm
Topic Starter
Berichten: 10

#6 , 23 mei 2011 19:05

Dat is al héél wat duidelijker, dank u.

Het is niet mee opgenomen in de schuldbemiddeling, (misschien omdat de lening niet op haar naam staat) maar wel voor haar was.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”