Verkoop woning!!

flap
Topic Starter
Berichten: 3

Verkoop woning!!

#1 , 17 mei 2011 09:34

Hallo,

Hopelijk kan er iemand mij raad geven over het volgende.
Mijn ouders hebben 2 woningen in eigendom, wegens schulden bij de bank voor de aflossing van de lening,
is er nu een notaris langsgekomen om te zeggen dat deze 2 eigendommen allebei openbaar zullen verkocht
worden. De ene woning staat leeg en kan direct verkocht worden eigenlijk, in de andere woning wonen mijn
ouders. Ze hadden dus gevraagd om eerst de andere woning te verkopen, maar blijkbaar weigert de bank dit,
en moet eerst de woning waar zij in wonen verkocht worden.
Kan dit zomaar? Want waar moeten zij dan naartoe?
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kevin LOYENS
Berichten: 3

#2 , 18 mei 2011 15:28

Beste,

De schuldeiser(s) kunnen kiezen op welke goederen van het vermogen van uw ouders zij uitvoeren. Indien uw ouders zich willen laten beschermen tegen uitvoering, kan een collectieve schuldenregeling overwogen worden. De schuldbemiddelaar zal eventueel bekijken of het noodzakelijk is of ook de woning waar uw ouders inwonen, dient verkocht te worden. ( afhankelijk van de leningslast en e.d. )

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”