aflossing lening

rpersijn
Topic Starter
Berichten: 20

aflossing lening

#1 , 06 mei 2011 01:18

De bank liet mij vandaag weten dat ik in 2007 één aflossing niet betaalde. Dit gebeurde natuurlijk per vergissing. De bank vraagt dit alsnog te betalen. Maar nu vraag ik mij af of de bank dit wel kan vragen na al die tijd? Geldt ook hier een verjaringstermijn?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 06 mei 2011 17:44

Ik heb zo het gevoel dat uw lening deze maand is afgelopen. Toen u één aflossing niet betaalde , is de betaling van de maand erna telkens gebruikt voor de aflossing van de vorige maand. Voorbeeld : u betaalde niet in mei. De betaling van juni werd gebruikt voor mei , die van juli voor juni enz. Nu de laatste afbetaling blijft openstaan omdat er geen aflossing meer volgt. De bank kan u nog altijd om die achterstallige betaling vragen , niks geen verjaringstermijn.
De aflossing van een lening is een ideale gelegenheid om te betalen met domiciliëring of permanente opdracht. Als elke betaling op eigen initiatief moet gebeuren , gegarandeerd komen er problemen. Men vergeet het al eens : verlof, ziekte , verlengd weekend. Dus : permanente opdracht voor zo'n periodieke betalingen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Jackrussell
Berichten: 701

#3 , 14 mei 2011 16:37

Binnengekomen betalingen worden geboekt op de oudste openstaande nota. Concreet houdt dit in dat slechts de laatste nota nog openstaat. Deze is dus nog niet verjaard. Sowieso kan een vordering volgens mij niet verjaringen indien er nog met regelmaat betalingen worden verricht uit hoofde van het contract dat ten grondslag ligt aan de desbetreffende vordering.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”