Uitvoerend beslag : details ?

ftljumper
Topic Starter
Berichten: 4

Uitvoerend beslag : details ?

#1 , 03 mei 2011 22:25

Hallo iedereen,
Zoals in een eerder geplaatst topic gezegd is de deurwaarder overgegaan tot een uitvoerend beslag. Als ik dit document lees en de lijst bekijk van de in beslag genomen goederen, valt me op dat het niet echt gedetaileerd is. Ik bedoel hiermee : op de lijst staat bv "koffiezet saeco". Wordt er ergens anders een nauwkeurigere beschrijven genoteerd of foto's genomen van de goederen ? Als ik bv het dure model zou vervangen door een goedkoop model VOOR de verkoop, zou dit dan ergens gecheckt kunnen worden ? Ben maar luidop aan het denken, redelijk wanhopig aan het worden...
Alvast bedankt voor de info !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 03 mei 2011 22:26

Het laten verdwijnen van goederen onder beslag is een afzonderlijk misdrijf.
Los van het feit dat gelet op de verwisseling u nog meer kosten zou hebben als ze niet aan hun bedrag komen.

ftljumper
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 03 mei 2011 22:34

Franciscus, ik was me uiteraard wel bewust dat dit niet legaal zou zijn maar vroeg me af hoe groot de kans is dat ze het merken. Misschien dat ik zo meer tijd kan winnen (en mijn "goeie" spullen houden) om het geld bijeen te krijgen...

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 04 mei 2011 11:28

Speelt allemaal geen rol. Als na de verkoop van uw spullen de deurwaarder niet aan zijn beoogd bedrag komt, riskeerd u een nieuw aanslag van goederen, met bijkomende kosten VOOR U tot gevolg. het heeft dus geen enkel voordeel de dure spullen weg te steken en te vervangen door goedkope zaken. Offer liever een paar dure spullen op, en je bent van de miserie vanaf.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”